Gå til innhold

Webkamera som overvåkningskamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc i første etasje som er tilkoplet et webcam. Dette ønsker jeg å se gjennom min pc i 3 etasje som er koblet sammen med den første pcen gjennom et nettverk. Er dette mulig? Hvilke program kan jeg da bruke? Jeg ønsker helst ikke å se kamera over remote control eller lignende, men et program som kan hente signal fra et webcam på en annen pc...

Noen som har en guide på dette?

På forhånd takk..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis du er windows bruker kan du bruke eksternt skrivebord (remote desktop)

2. Du laste bildet opp på en ftp-server.

3. Du kan installere en webserver på PC'en nede og lagre bildene på PC'en slik at du kan se de på PC'en oppe

Sjekk ut programmet Pryme

Endret av alec1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke anelse hva programmet hette, men når jeg en gang i tiden kjøpte en creative webkamera så fulgte det med et greit program som kun starter opptak når det registreres bevegelse på utvalgt omeråde av synsvinkelen, og lagrer disse opptakene systematisk... kan være noe å ta med seg...

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke anelse hva programmet hette, men når jeg en gang i tiden kjøpte en creative webkamera så fulgte det med et greit program som kun starter opptak når det registreres bevegelse på utvalgt omeråde av synsvinkelen, og lagrer disse opptakene systematisk... kan være noe å ta med seg...

9102202[/snapback]

Jeg kjøpte akkurat et Philips SPC900NC og med det følgte det med et program som kan få kameraet til å filme når det er bevegelse.

Kan også velge følsomheten på programmet når den skal begynne å filme.

Prøvde et billig-kamera fra hong kong og det funker å bruke et annet kamera med det programmet(men uten å kunne endre på følsomhet og diverse andre ting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...