BraNuDuA Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Etter fire års trofast tjeneste har strømadapteren til min Compaq n800c vandret hen. Selv om man nærmest får kastet nye bærbare etter seg om dagen, er økonomien såpass stram at jeg må belage meg på å skaffe ny lader istedenfor ny pc.... Problemet er derimot: Spenninga på orginaladapteren er oppgitt til 18.5V, mens alle universalladerne jeg har funnet fram til kun kan justere spenning i hele voltsteg. Er det likevel mulig å bruke en slik lader, og ligge en halv volt under/over? Evt. om noen vet om noen som selger ladere med halve voltsteg.... På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Skaff deg en ny en på ebay. Var i samme situasjon som deg for et år tilbake, ny lader til min gamle HP kostet 800,- hos datakjeden, sjekket ebay og fikk en til 300,- inkl frakt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ikke saksøk meg, men 19 eller 18 volt kommer nok til å gå veldig bra! Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Enig med sistemann, bare pass på at polariteten, altså + og - i pluggen er lik med den gamle, og at strømstyrken er det samme eller mere. Det står på laderen, enten i A, ampere, eller W, watt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har en universal lader til bil, som jeg bruker sammen en en ganske kraftig 12V omformer inne. Jeg har testa den på en Compaq EVO N620C, som også skulle ha 18.5V Der funka det ihvertfall med 19V Men bare vær obs på at pluggene som er på universal ladere kanskje ikke passer like godt som den orginale. bare jeg er så vidt nær dem jeg har så løsner dem. Mens på andre pc'r kan dem passe bedre enn orginalen. Så jeg vil helst si som han ene over her.. Sjekk ebay, qxl osv for å se om du finner noe som passer. Ellerså kan du sjekke ut www.cellphoneshop.com dem har noen ladere under kategorien batteri. Lenke til kommentar
Charmed Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Har tidligere hatt samme problem som tråd starter. Løsningen min ble hos clas ohlson til den nettepris rett under 500,- Lenke til kommentar
Makky Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ikke for å stjele tråden. Trenger også å kjøpe en lader, og butikkene her i norge skal ha fra 700,- og oppover. Fant en på Ebay, hvor totalsummen inkl. frakt blir ca. 140,-. Men jeg har aldri handlet fra Ebay før, så lurer på om denne selgeren er godkjent? http://cgi.ebay.com/AC-Adapter-PA-1700-02-...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
maximus Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Eller hos Adem. Ring dem, de skaffer det meste. http://www.adem.no/ Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Eller hos Adem. Ring dem, de skaffer det meste. http://www.adem.no/ 9095007[/snapback] Jeg har handlet laptopbatterier hos Adem flere ganger, og har gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar
BraNuDuA Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Wohoo! adem.no har til og med orignallader til HP Compaq på 18.5 V til kun 369,- Knall!! Takker og bukker for hjelpen! Endret 18. juli 2007 av BraNuDuA Lenke til kommentar
whom Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Kjøpte selv nettopp en universell lader til 115,- inkludert frakt fra den geniale utenlandske nettbutikken Dealextreme. Link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå