ChrchBrnr Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, har tenkt å kjøpe et kamera fra Pixmania.com men er litt usikker på den webshoppen, har liksom aldri hørt om den før. Noen som har erfaringer positive/negative? Er litt viktig at dem er til å stole på med tanke på leveringstid osv da jeg må ha kameraet innen 30 Juli... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hold deg unna dem. De oppgir ikke moms på sidene sine og det er masse fraktavgifter etc du ikke får vite om. Dessuten skal de visstnok ha elendig service. De har 3/6 poeng på prisguide.no basert på brukererfaringer, altså ganske dårlig. De holder vel egentlig ikke til i Norge heller, det er derfor det er så dyr frakt. Sikkert noen som vet mer enn meg om akkurat det. Lenke til kommentar
coban Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Pixmania.com er den ledende internett butikken i Europa, ja de har noen problemer/utfordringer med frakt osv, men de er et solid selskap som ikke vil gå konkurs i de nærmeste årene (ref. flere norske nettbutikker går under om dagen.) Endret 17. juli 2007 av coban Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Ser det står Inkl moms på prisen så regner nesten med at prisen er oppgitt med moms? Frakt står det klart å tydelig at blir 108kr på bestillingen min.. Har ikke bestilt enda men har nå testet såpass langt... @ Coban: Kan du utdype det med frakt? Må være sikker på at dem leverer innen 30 Juli som sagt :S Dem er såpass billige at det er nesten idioti å bestille samme kamera fra komplett til 500kr+ mer. Endret 17. juli 2007 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Tjaaa...Forbrukerrådet har i alle fall fått en del klager på dem, ifølge artikkelen. Og her på diskusjon.no hat det vært en tråd med ønske om boikott fra prisguiden. Jeg er ikke helt sikker på om den butikken faktisk er til å stole på. EDIT: Linkene ble litt rare Endret 17. juli 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Pixmania.com er den ledende internett butikken i Europa, ja de noen problemer/utfordringer mde frakt osv, men de er et solid selskap som ikke vil gå konkurs i de nærmeste årene (ref. flere norske nettbutikker går under om dagen.) 9092005[/snapback] Er det flere nettbutikker enn Databasen som har gått konkurs? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Whitebox? Det var jo bare svindel hele veien, men den gikk vel konkurs tror jeg. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Med tanke på at varene noen ganger ender opp med å koste mer enn hva de ville gjort om man bestilte dem fra en norsk webshop, så kommer jeg aldri til å handle fra Pixmania. Om en vare er defekt, må den jo også ut av landet igjen, og tilbake inn etter behandling av saken. Handler heller fra butikker som opererer innefor Norges grenser. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Min grunn for å handle ved Pixmania, var fordi de selger et produkt ingen norske webshops fører lengre. Prisen bød ikke på noen overraskelser, da det står klart og tydelig forklart på hjemmesiden deres hvordan systemet fungerer. Frakten var også rimelig med tanke på vekten, og jeg opplevde ingen skjulte kostnader. DHL skal ha sine 50,- i gebyr, og de sier fra på TLF at de må ha moms + gebyr pengene kontant ved ankomst. Den eneste ubehagelige opplevelsen for min del (og det var drøyt nok til at jeg gav de en lav karakter i webshop-omtalene) var at budet fra DHL ringte og sa han skulle komme utover ettermiddagen, men det gjorde han ikke, så jeg kastet bort hele ettermiddagen og kvelden på å vente på ham. Han kom dagen etter, forøvrig. En kan be om å få varen sendt til nærmeste postkontor, og jeg vil heller anbefale det. Samlet leveringstid ble såvidt jeg vet fem dager, hvilket slettes ikke er verst. Dette da inkludert dagen DHL ikke kom på tross av vår avtale. En ting må du huske.. hvis du opplever at du må sende en vare tilbake for service eller bytte, er det mange som har opplevd et helvete av en papirmølle, penger som aldri ble tilbakebetalt fra bl.a. Pixmania o.s.v. Jeg kjøpte produktet mitt vel vitende at jeg aldri skal returnere det, så den delen av det å handle ved Pixmania vil ikke berøre meg, men jeg synes synd på de som har måttet sende f.eks. et TV tilbake til Frankrike og så opplever problemer. Les også kundenes brukererfaringer ved Pixmania. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Etter å ha lest endel tror jeg at jeg holder meg unna den plassen der, virker som det er fullstendig "bingo" om du får en god handel eller et mareritt uten like. Handler heller hos Multicom, har jobbet der og vet dem funker bra, er heller ikke lange veien opp dit vis det skulle være noe. 100kr "dyrere" hos dem uansett så... takk for hjelpen alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå