_neuron_ Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Sitter og har bestemt meg for raid5 her, har en 500gb disk nå, og skal ha inn 3 til. Det jeg lurer på er raid controller, det er utrolig mange der ute, og i utrolig mange prisklasser. Jeg har sett på en god del, jeg trenger støtte god støtte for linux, og vista(+64 bit). Jeg tenker på enten 4p (litt i forhold til pris) eller helst 6p/8p med OCE, så jeg har mulighet til å legge til litt til hvis jeg vil. Og pris.. er ikke villig til å betale 4k for det her, og de er sabla dyre de mere fancy raid kortene. Jeg sitter på en quad core, og write speed er ikke så forferdelig farlig. Det jeg trenger er read speed og stabilitet. Er ikke voldsomt redd for å bruke litt cpu usage på det heller (innen rimelighetens grenser). Noen som har noe forslag på spesifike raid controllere/merke/anbefallinger etc? Tenker på 3ware som stabilt og bra, og hightech/promise som litt scetchy, men det er ikke direkte erfaringer fra meg, mere ting jeg har plukka opp ett eller annet sted og som ligger i hue mitt . Sitter og vurderer software raid og egentlig, hvor mye ytelse vil jeg miste? Veit cpu usage kommer til å gå gjennom taket, men jeg makser skjeldent alle 4 mens jeg tar transfers uansett. Og hvis jeg kunne bruke 200kr istedet for 1500kr så er det noe jeg vil vurdere (og er ikke så voldsomt villig til å gå mye over 1500kr på raid kortet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå