Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med D-Link DIR-655


Anbefalte innlegg

HURRA!!

Våkna til en god nyhet nå! Etter å ha slitt med ustabilt nett som datt ut i hytt og dyne vær, så håper jeg at nå er den tiden slutt!! (dir-655 og dwa-142)

 

Nå har dataen stått og streamet radio i hele natt! Det har den aldri klart før! Hvordan dette er mulig? vel, dette kom jeg over på ett forum ett eller annet sted:

 

Last ned programmet: "WirelessFiXP"

 

http://www.overclockers.com/tips1190/

 

Kom som en zip-fil. Pakket den ut til skrivebordet, høyreklikket på den, valgte "Fest til startmenyen" (lurer på om jeg dobbeltklikket på den først, men vet ikke om det er nødvendig) (har Vista, har du XP så bare fest den til Startmenyen/startup), restart, så er du good to go :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du dlink eller windows sin wifi konfigurasjonsgreie.

9482928[/snapback]

 

 

Windows.....

Men alt varer jo ikke evig.... :cry: Etter å ha kjørt nettradio i endel timer, begynnte jeg å surfe på nettet (bruker Maxthon), så slutta browseren å virke......fikk ikke opp siden, og fikk feilmelding.....endte med at jeg IGJEN, måtte trekke ut ledningen til adapteret :hmm:

 

Så gikk jeg inn på d-link sine sider, og kom over en side som jeg ikke har funnet før......lasta ned og innstallerte dette (etter instruksjonsboka...), og nå funker alt som bare njuling! Ikke bare er alt ok når det kommer til streamin av tv/radio, men jeg har nå sittet og trykket her inne på nettet siden kl 1200 (med endel pauser innlagt.... :p )

 

Anbefaler de som har problemer med at de faller ut, om å klikke på linken og forsøke denne løsningen.....funker for meg...

 

http://www.dlink.co.uk/?go=jN7uAYLx/oIJaWV...DkvEyjtyyJB+Q==

 

 

ps: Jeg fjernet wirelessfixp fra oppstarten...... :thumbup:

Endret av thorvald30
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bruker du dlink eller windows sin wifi konfigurasjonsgreie.

 

 

Windows.....

Men alt varer jo ikke evig.... :cry: Etter å ha kjørt nettradio i endel timer, begynnte jeg å surfe på nettet (bruker Maxthon), så slutta browseren å virke......fikk ikke opp siden, og fikk feilmelding.....endte med at jeg IGJEN, måtte trekke ut ledningen til adapteret :hmm:

 

Så gikk jeg inn på d-link sine sider, og kom over en side som jeg ikke har funnet før......lasta ned og innstallerte dette (etter instruksjonsboka...), og nå funker alt som bare njuling! Ikke bare er alt ok når det kommer til streamin av tv/radio, men jeg har nå sittet og trykket her inne på nettet siden kl 1200 (med endel pauser innlagt.... :p )

 

Anbefaler de som har problemer med at de faller ut, om å klikke på linken og forsøke denne løsningen.....funker for meg...

 

http://www.dlink.co.uk/?go=jN7uAYLx/oIJaWV...DkvEyjtyyJB+Q==

 

 

ps: Jeg fjernet wirelessfixp fra oppstarten...... :thumbup:

 

 

Er du sikker på at linken er riktig? Kom bare til en generell side som ikke lister DIR-655- - DWA-140 kombinasjonen som jeg sliter forferdelig med. (Mister forbindelsen etter noen minutter..)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Jeg kjøpte meg D-Link DIR-655 trådløse ruteren, men når den er koblet til så er internett så ustabilt..Kobler ut etter 15-20 min ca..Har sjekke innstillinger på ruteren, men finner ingenting..Noen som veit hva som kan være gale?

 

Hei

Har den samme Ruteren og den er meget stabil og bra, men du må slå av

802.11n og bare bruke mixed802.11g og 802.11b også må du finne den rette kanalen som passer i dine omgivelser. jeg bruker kanal 6..

Håper dette hjelper.

Vil det si at når vi både har datamaskiner med n og g at jeg ikke kan bruke n på min maskin uten at routeren detter ut hele tiden?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg har og problemer.. Ser lysa forsvinner på alle portene et lite øyeblikk og rett etter detter jeg ut av router login, irc, msn o.l.

 

Det skjer egentlig ikke helt systematisk og mere når jeg forandrer instillinger i router for å teste også. Lysene detter ut på samme måte som når den tar reboot (virker det som)..

 

Noen som egentlig har funnet ut hvorfor den er så ustabil?.. Virker som det har vært forskjellige ting som har løst seg med andre.

Begynner å bli ganske lei av den her nå. Får jeg det ikke til å fungere er det rett tilbake til elkjøp.

Dritt og for trengte en med gigaporter og kjapp trådløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...