Gozarpz Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har noen 3COM og ASUS 24 port switcher. Disse har to Gb porter. Så har jeg hørt at det er mulig med 2Gb uplink fra slike switcher ved å bruke to nettverkskabler fra hver switch inn til backbone. Men er dette noe switchene må ha spesiell støtte for? For når jeg prøver oppstår det bare loop. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 du har 3 genere valg, for og få det til og funke. 1. port vlan, port 1 til 12 går på up-link 1 og 13 til 24 går på up-link 2 krever ikke noe på switchen i andre siden, bare at din har port vlan 2. routing, som switchen din nok ikke støtter. 3. trunk/stack, trunk er mest brukt. da må en av switchen støtte det. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 du har 3 genere valg, for og få det til og funke.1. port vlan, port 1 til 12 går på up-link 1 og 13 til 24 går på up-link 2 krever ikke noe på switchen i andre siden, bare at din har port vlan 2. routing, som switchen din nok ikke støtter. 3. trunk/stack, trunk er mest brukt. da må en av switchen støtte det. 9091849[/snapback] Ahaa, takker. Alle ASUS switchene støtter VLAN, og jeg lyktes med å få det til å funke på en av de nå. Men to av 3COM switchene er "dumme" switcher. Backbone kommer til å bli en HP Procurve, usikker på hvilken enda, men den skal støtte alle de alternativene. Mener du at hvis backbone støtter trunk/stack, så er det mulig med 2Gb på de "dumme" switchene også? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 du har 3 genere valg, for og få det til og funke.1. port vlan, port 1 til 12 går på up-link 1 og 13 til 24 går på up-link 2 krever ikke noe på switchen i andre siden, bare at din har port vlan 2. routing, som switchen din nok ikke støtter. 3. trunk/stack, trunk er mest brukt. da må en av switchen støtte det. 9091849[/snapback] Ahaa, takker. Alle ASUS switchene støtter VLAN, og jeg lyktes med å få det til å funke på en av de nå. Men to av 3COM switchene er "dumme" switcher. Backbone kommer til å bli en HP Procurve, usikker på hvilken enda, men den skal støtte alle de alternativene. Mener du at hvis backbone støtter trunk/stack, så er det mulig med 2Gb på de "dumme" switchene også? 9092776[/snapback] ja da har du den mulgiheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå