Casiraghi Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Har som nevnt i en tidligere tråd vært på jakt etter en ny tv og ble annbefalt Panasonic sin 42" PX70. Men "problemet" er at nesten ingen butikker (les:Lefdal,Elkjøp,Elprice,Expert osv) har den på lager før i slutten av mnd. Jeg tok turen innom ene Experten her i Bergen å traff på en salgskåt selger som absolutt ville selge meg "storebroren" til PX70, nemlig TH42PX74E. Har noen her inne erfaring med den? Er den "storebroren" ? Er den verdt 2k mer? Jeg kunne få den til 13 500,- Setter kjempepris på all hjelp jeg har fått her inne Endret 17. juli 2007 av Casiraghi Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 har du vurdert full HDTV Tatung? Denne har fått gode kritikker, og er ikke galt priset. test på blant annet www.forbruker.no https://prisguiden.no/product.php?product_id=58463 Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Leste litt om denne på jobben idag... er den noe tess altså? opp mot PX70? blir jo en LCD vs Plasma duell (igjen) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 For å være helt ærlig, har jeg kun lest tester. Er litt fristet av den på grunn av at den er full HD i tillegg til gode tester til den prisen. Pris vs Merke vs behov vs tester. Noen ting som må vurderes. Lenke til kommentar
Casiraghi Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Da var PX74E lagt på hyllen... Så nå har jeg bare ett siste spørsmål før det blir ny TV Ser at Elprice kjører PV70F til 11995,- nå Hva er forskjellen på PV70F og PX70? "Alle" snakker jo om sistnevnte, men hva er det den ene har som den andre ikke har? Og trenger jeg det evnt? Takk Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Da var PX74E lagt på hyllen... Så nå har jeg bare ett siste spørsmål før det blir ny TV Ser at Elprice kjører PV70F til 11995,- nå Hva er forskjellen på PV70F og PX70? "Alle" snakker jo om sistnevnte, men hva er det den ene har som den andre ikke har? Og trenger jeg det evnt? Takk 9093764[/snapback] PV og PX er samme TV. F står vel for France? (haha) neida, E er iaf Europa. Forksjellen på de 2 tvene er med og uten innebygd dekoder(Hjelper oss lite da det er en med mpeg2 og ikke mpeg4 som det norske digitalnettet får) Den Tv'en som Selgeren prøver å selge deg er samme TV'e men med en litt annen model betegnelse. Grunnen til det kan være at det følger med et annet bordstativ, veggfeste, hva vet jeg. Ekjøp er kjent for å endre modell navn på produktene sine, til ergelse for mange. Det er ikke en "storebror" TV. Konklusjon, dropp han selgeren, virker falsk spør du meg. Hadde han vært erlig, hadde han sagt det var samme TV. Sist og ikke minst, Spørsmålet er hva du fåretrekker mest? Hva er dine behov? Spør du meg, Slår Panasonic'n ->Tatung anyday! Endret 18. juli 2007 av Zelkin Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ja når det gjelder modellbetegnelsene kan man bli gærn!! Jeg kjøpte i hvertfall Panasonic TH-42PX70 - litt ublu pris på 13995 på Elkjøp - men, men..den er jeg MEGET fornøyd med!! Har analog antenne..dvs. NRK1, TV2 - TV Vestfold forsvant når jeg nå koblet til dvd/hd opptaker->Plasmaen. Men opptakeren skal byttes inn før 30 dager og få meg en Pioneer eller Panasonic. Det eneste jeg har å si på Panasonic TH-42PX70 er at den brenner en del støv, ser litt rart ut på noen ansikter..som er i bevegelse nært zooma...på fotografier som vises på film - der det er ramme rundt. Da ser det ut som ramma er lagt litt oppå fotoet..men jeg forstår godt den får bare toppkarakterer rundt om!! Det sies at TH-42PX70 og TH-42PV70 er de samme TVene - nå kommer vel PV70 med SD-kort slot, analog tuner (som det har blitt bemerket) - men det kan jo hende det er litt nyere software, etc. på PX70. Hvem vet ? Digital tuner er vel ikke det største poenget å ha pr. nu, men men..jeg kan i hvertfall anbefale PX70 uten problemer. Da var PX74E lagt på hyllen... Så nå har jeg bare ett siste spørsmål før det blir ny TV Ser at Elprice kjører PV70F til 11995,- nå Hva er forskjellen på PV70F og PX70? "Alle" snakker jo om sistnevnte, men hva er det den ene har som den andre ikke har? Og trenger jeg det evnt? Takk 9093764[/snapback] PV og PX er samme TV. F står vel for France? (haha) neida, E er iaf Europa. Forksjellen på de 2 tvene er med og uten innebygd dekoder(Hjelper oss lite da det er en med mpeg2 og ikke mpeg4 som det norske digitalnettet får) Den Tv'en som Selgeren prøver å selge deg er samme TV'e men med en litt annen model betegnelse. Grunnen til det kan være at det følger med et annet bordstativ, veggfeste, hva vet jeg. Ekjøp er kjent for å endre modell navn på produktene sine, til ergelse for mange. Det er ikke en "storebror" TV. Konklusjon, dropp han selgeren, virker falsk spør du meg. Hadde han vært erlig, hadde han sagt det var samme TV. Sist og ikke minst, Spørsmålet er hva du fåretrekker mest? Hva er dine behov? Spør du meg, Slår Panasonic'n ->Tatung anyday! 9093822[/snapback] Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har som nevnt i en tidligere tråd vært på jakt etter en ny tv og ble annbefalt Panasonic sin 42" PX70. Men "problemet" er at nesten ingen butikker (les:Lefdal,Elkjøp,Elprice,Expert osv) har den på lager før i slutten av mnd. Jeg tok turen innom ene Experten her i Bergen å traff på en salgskåt selger som absolutt ville selge meg "storebroren" til PX70, nemlig TH42PX74E. Har noen her inne erfaring med den? Er den "storebroren" ? Er den verdt 2k mer? Jeg kunne få den til 13 500,- Setter kjempepris på all hjelp jeg har fått her inne 9091177[/snapback] Expert er kjent for å operer med litt forskjellige modellnavn for å ikke bli direkte sammenlignet på pris, selv om modellen er den samme... Det er jeg ganske sikker på at de gjør her også, kanskje har de lagt oppi en kabel også kaller de modellen px74 istedet, så kan de selge den for 13k5 når alle andre selger den for 11k... Veldig gråsone imho, men det er altså sånn de opererer. (edit: såvidt jeg vet er også dette en kjent praksis på andre butikker som elkjøp og lefdal...) Endret 24. juli 2007 av Coaxmetal Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Storebror du, hahahaha. Det er samme tv. Om jeg som elkjøpselger hadde en modell som var klin lik en annen modell men med "vårt eget" navn, hadde jeg aldri sagt at den var bedre. Det er jo løgn. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har lest at de gjør det. "Mye bedre" "Nyere teknologi" osv. Lenke til kommentar
JV Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 PX og PV er ikke helt det samme. Riktig at du ikke får bruk for den digitale tuneren (mpeg2) i norge, men PX har bedre støyreduksjon i tillegg (etter det jeg har lest). Men for all del, tviler på at en ser noe stor forskjell på px og pv. Begge er supre til prisen! Jeg kjøpte selv 42px70e fra lefdal til den nette sum av 9995,- pluss frakt. Storfornøyd! Perfekt til å se film på! Lenke til kommentar
Reite Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 eneste forskjellen på PX og PV er tuneren. Det er ingen ting annet:) Den expert har er også identisk til PX70 Lenke til kommentar
hans A Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ikke glem prisen PV koster 15995,- mens PX koster 11995,- (elkjøp) Lenke til kommentar
JohnRiis Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Ikke glem prisen PV koster 15995,- mens PX koster 11995,- (elkjøp) 9147965[/snapback] Hei Dere bør sjekke opp forsjellene. forsjellen mellom PV og PX har ingenting med MPeg2-4 eller noe annet. Det er oppløsningen på HD som er forsjellen. PV har 1080P på HDMI og PX har 1080i 1080p er full HD. Sjekke spesfiksjonen så ser dere det. så 13000,- for PV70F er billig...... Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Eneste som skiller de 2 Tv'ene er innebygd tuner/dekoder og at PX har Digital Optimizer på noen av utgangene. Feks Elprice selger PV til 11.900kr. Så tviler på at det du sier stemmer. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Ikke glem prisen PV koster 15995,- mens PX koster 11995,- (elkjøp) 9147965[/snapback] Hei Dere bør sjekke opp forsjellene. forsjellen mellom PV og PX har ingenting med MPeg2-4 eller noe annet. Det er oppløsningen på HD som er forsjellen. PV har 1080P på HDMI og PX har 1080i 1080p er full HD. Sjekke spesfiksjonen så ser dere det. så 13000,- for PV70F er billig...... 9164021[/snapback] tullprat! haha nå må folk slutte å komme med synsingene sine. DET ER INGEN FORSKJELL BORTSETT FRA TUNER Edit: Jeg er litt usikker i forhold til denne digitale optimizeren som noen snakker om, men om PX har dette og PC ikke vil jeg tro det bare vil ha noe å si på den informasjonen som kommer gjennom den innebygde tuneren. Sånn at i praksis vil det ikke være noe forskjell med mindre man bruker tuneren. Endret 28. juli 2007 av Reite Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Ikke glem prisen PV koster 15995,- mens PX koster 11995,- (elkjøp) 9147965[/snapback] Hei Dere bør sjekke opp forsjellene. forsjellen mellom PV og PX har ingenting med MPeg2-4 eller noe annet. Det er oppløsningen på HD som er forsjellen. PV har 1080P på HDMI og PX har 1080i 1080p er full HD. Sjekke spesfiksjonen så ser dere det. så 13000,- for PV70F er billig...... 9164021[/snapback] Som en del andre sier - TULL! PZ700 er full HD. Den har ennå ikke kommet ut i butikkene ennå, og blir dyr. PX70 og PV70 kan begge motta og NEDSKALERE et 1080p-signal. Ingen forskjell der. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 PX70 har ikke S-video, det har PX74. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er du sikker på det? Min PX74 har det ikke. Den har riktignok mulighet for s-video ut via et scart-adapter, men det har da alle tver. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Er du sikker på det? Min PX74 har det ikke. Den har riktignok mulighet for s-video ut via et scart-adapter, men det har da alle tver. 9198037[/snapback] Skal ta og dobbeltsjekke det i morgen jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå