Gå til innhold

Kan XFX 7900GT erstattes med XFX 8600GT ?


Anbefalte innlegg

Det er ikke jeg som har sagt at Komplett prøver og lure meg,Komplett opptrotte helt korrekt og vi ble enige på telefon om at de første kortene ikke holdt mål og det sa de seg enig i Så jeg er meget godt fornøyd med hodtringen av Komplett rent og ryddig. :thumbup:

MvH rostave

9095504[/snapback]

 

Komplett er den profesjonelle part her. Hvis de ikke forstår at dealen de ga først er elendig for deg som kunde, så er du dessverre litt naiv. Ikke personlig ment!

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke jeg som har sagt at Komplett prøver og lure meg,Komplett opptrotte helt korrekt og vi ble enige på telefon om at de første kortene ikke holdt mål og det sa de seg enig i Så jeg er meget godt fornøyd med hodtringen av Komplett rent og ryddig. :thumbup:

MvH rostave

9095504[/snapback]

 

Komplett er den profesjonelle part her. Hvis de ikke forstår at dealen de ga først er elendig for deg som kunde, så er du dessverre litt naiv. Ikke personlig ment!

9095518[/snapback]

 

Så du mener at hvis Komplett ikke forstår at det er en dårlig deal for Rostave, så er Rostave naiv??

Merkelig begrunnelse.

 

Vil vel heller kalle Komplett for "litt naive", hvis de ikke forstår at dealen er dårlig.

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har sagt at Komplett prøver og lure meg,Komplett opptrotte helt korrekt og vi ble enige på telefon om at de første kortene ikke holdt mål og det sa de seg enig i Så jeg er meget godt fornøyd med hodtringen av Komplett rent og ryddig. :thumbup:

MvH rostave

9095504[/snapback]

 

Komplett er den profesjonelle part her. Hvis de ikke forstår at dealen de ga først er elendig for deg som kunde, så er du dessverre litt naiv. Ikke personlig ment!

9095518[/snapback]

 

Så du mener at hvis Komplett ikke forstår at det er en dårlig deal for Rostave, så er Rostave naiv??

Merkelig begrunnelse.

 

Vil vel heller kalle Komplett for "litt naive", hvis de ikke forstår at dealen er dårlig.

9095621[/snapback]

 

Naiv som i at Komplett "prøver" seg med en meget gunstig deal for seg selv.

Dealen med 8600gt var glimrende for Komplett, forstår du ikke det ?

Lenke til kommentar
Han hadde krav på tilsvarende eller bedre, eller pengene igjen. Det er ingen steder i loven som gir kunden krav på nøyaktig samme vare. Om en bedre ny vare koster 1000 kroner mindre enn han betalte for kortet nytt har absolutt ingenting å si.

 

Nå tror jeg du tar feil. Dersom butikken ikke kan reparere feilen eller erstatte den med nøyaktig samme vare så kan man heve kjøpet.

 

Å tilby en dyrere vare o.l. kan være negativt for kunder ut i fra mange grunner.

Kanskje du forstår logikken hvis du f.eks. sammenligner med biler.

9095509[/snapback]

Forbrukerkjøpsloven §29

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Du kan ikke kreve nøyaktig samme varen, du kan kreve tilsvarende eller bedre. Det eneste selger ikke kan gjøre er å levere en vare som er dårligere enn den du hadde fra før. Det prøvde heller ikke Komplett seg på, noe de viste da kunden faktisk forklarte hvorfor kortet ikke ville være tilsvarende eller bedre for hans bruk.

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har sagt at Komplett prøver og lure meg,Komplett opptrotte helt korrekt og vi ble enige på telefon om at de første kortene ikke holdt mål og det sa de seg enig i Så jeg er meget godt fornøyd med hodtringen av Komplett rent og ryddig. :thumbup:

MvH rostave

9095504[/snapback]

 

Komplett er den profesjonelle part her. Hvis de ikke forstår at dealen de ga først er elendig for deg som kunde, så er du dessverre litt naiv. Ikke personlig ment!

9095518[/snapback]

 

Så du mener at hvis Komplett ikke forstår at det er en dårlig deal for Rostave, så er Rostave naiv??

Merkelig begrunnelse.

 

Vil vel heller kalle Komplett for "litt naive", hvis de ikke forstår at dealen er dårlig.

9095621[/snapback]

 

Naiv som i at Komplett "prøver" seg med en meget gunstig deal for seg selv.

Dealen med 8600gt var glimrende for Komplett, forstår du ikke det ?

9095684[/snapback]

 

 

Joda jeg skjønner det, men det blir feil å kalle Rostave naiv, er tross alt ikke alle som har god peil på skjermkort.

Høres jo ut som en god deal da de gir kunden nye kort i 8xxx serien, som jo er nyere enn 7xxx serien.

Så da er heller Komplett naive, da de prøver å "lure" en kunde.

Tydelig at de er/ble klar over at de ble avslørte i og med den nye dealen.

Lenke til kommentar
Vil vel ikke akkurat kalle det for lureri fra komplett.no's side. Jeg tror nok de gjorde det de mente var rett. 7900GT er pr. i dag ikke verdt så mye penger selv om man må betale mye fra de få som ennå selger dem.

9096937[/snapback]

 

Med den logikken så er det greit at man:

 

1. Kjøpte et skjermkort til ca. 3000 for et år siden.

2. Så går det i stykker

3. Komplett komplett erstatter det med et kort som koster ca. 1000 idag.

 

Gjett hvem som tjener flesk på en slik deal :!:

Lenke til kommentar
Vil vel ikke akkurat kalle det for lureri fra komplett.no's side. Jeg tror nok de gjorde det de mente var rett. 7900GT er pr. i dag ikke verdt så mye penger selv om man må betale mye fra de få som ennå selger dem.

9096937[/snapback]

Med den logikken så er det greit at man:

 

1. Kjøpte et skjermkort til ca. 3000 for et år siden.

2. Så går det i stykker

3. Komplett komplett erstatter det med et kort som koster ca. 1000 idag.

 

Gjett hvem som tjener flesk på en slik deal :!:

9097590[/snapback]

Det er faktisk helt greit så lenge kortet Komplett erstatter med er like bra eller bedre enn det som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Vil vel ikke akkurat kalle det for lureri fra komplett.no's side. Jeg tror nok de gjorde det de mente var rett. 7900GT er pr. i dag ikke verdt så mye penger selv om man må betale mye fra de få som ennå selger dem.

9096937[/snapback]

 

Med den logikken så er det greit at man:

 

1. Kjøpte et skjermkort til ca. 3000 for et år siden.

2. Så går det i stykker

3. Komplett komplett erstatter det med et kort som koster ca. 1000 idag.

 

Gjett hvem som tjener flesk på en slik deal :!:

9097590[/snapback]

 

Slik jeg har forstått det er det slik at om man skal heve ett kjøp etter angrefristen pga. av at forhandler ikke har lykkes med å reparere eller erstatte produkter etter 3 ganger så har man rett på pengene tilbake. Og da har man rett på den originale summen tilbake.

 

Men jeg tror nok ikke at dette må gjelde dersom man får et annet produkt som erstatning. Da blir det plukket ut etter beste evne og hva som tilsvarer det ødelagte produktet. Ikke etter den originale kjøpesummen.

Lenke til kommentar
En kamerat av meg fikk feil med det ene av to stk.  XFX GeForce 7900GT 520M Xtrem 256MB i en SLI situasjon. Link til disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=44258 Han hadde kjøpt maskinen komplett hos Komplett for under ett år siden. Han reklamerte og måtte sende inn begge skjermkortene. Rimelig raskt får han disse erstattet med 2 stk. GeForce XFX 8600GT 620 256mb, disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334592

 

Mitt spørsmål er om dette er et greit bytte?

 

Prisforskjellen pr. kort er jo 1450 kroner pr kort i Kompletts favør. Vi snakker om en forskjell på nesten 3000 kroner tilsammen. Hvis ytelsen til kortene er omtrent lik så er det kanskje greit synes min kamerat. Jeg er spent på hva dere som kan skjermkort mener om erstatningen fra Komplett?

 

NVIDIA GeForce 7900 GT 520M 256MB VIVO ExTreme Edition

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...rationId=218635

 

XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 DUAL DVI XXX

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...ationId=1062901

 

 

Edit: Emnetittel

Edit: Linker til kortene hos XFX

9090733[/snapback]

 

EDIT: Glem det. Personen det gjelder har sagt at han får 8600GTS som er et OK bytte ytelsesmessig.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Men jeg tror nok ikke at dette må gjelde dersom man får et annet produkt som erstatning. Da blir det plukket ut etter beste evne og hva som tilsvarer det ødelagte produktet. Ikke etter den originale kjøpesummen.

9098009[/snapback]

 

Hvem er du som bestemmer hva som er "fair" deal ? Tydeligvis er det ingen av dere som bryr dere om pris ihvertfall.

Lenke til kommentar
En kamerat av meg fikk feil med det ene av to stk.  XFX GeForce 7900GT 520M Xtrem 256MB i en SLI situasjon. Link til disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=44258 Han hadde kjøpt maskinen komplett hos Komplett for under ett år siden. Han reklamerte og måtte sende inn begge skjermkortene. Rimelig raskt får han disse erstattet med 2 stk. GeForce XFX 8600GT 620 256mb, disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334592

 

Mitt spørsmål er om dette er et greit bytte?

 

Prisforskjellen pr. kort er jo 1450 kroner pr kort i Kompletts favør. Vi snakker om en forskjell på nesten 3000 kroner tilsammen. Hvis ytelsen til kortene er omtrent lik så er det kanskje greit synes min kamerat. Jeg er spent på hva dere som kan skjermkort mener om erstatningen fra Komplett?

 

NVIDIA GeForce 7900 GT 520M 256MB VIVO ExTreme Edition

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...rationId=218635

 

XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 DUAL DVI XXX

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...ationId=1062901

 

 

Edit: Emnetittel

Edit: Linker til kortene hos XFX

9090733[/snapback]

 

EDIT: Glem det. Personen det gjelder har sagt at han får 8600GTS som er et OK bytte ytelsesmessig.

9098171[/snapback]

 

Han fikk faktisk 8800GTS 320MB

Lenke til kommentar
Men jeg tror nok ikke at dette må gjelde dersom man får et annet produkt som erstatning. Da blir det plukket ut etter beste evne og hva som tilsvarer det ødelagte produktet. Ikke etter den originale kjøpesummen.

9098009[/snapback]

Hvem er du som bestemmer hva som er "fair" deal ? Tydeligvis er det ingen av dere som bryr dere om pris ihvertfall.

9098384[/snapback]

Vi konsenterer oss om hva kunden har rett på i hht. til Forbrukerkjøpsloven, ikke hva du personlig mener han burde få. Rene fakta er at kunden har rett til å få omlevert i tilsvarende eller bedre produkt. Loven sier faktisk ikke en tøddel om prisen på produktet det omleveres til kontra kjøpspris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...