James Bond Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 ja det har seg sånn at jeg har kjøpt en del deler for og lage min første hjemmelagd pc jeg har alle deler som trengs for og få liv i pcen o.s.v det som har skjedd er at jeg har montert og når jeg starta pcen for første gang så kortslutta hovedkortet og PSUen siden jeg var så dum og monterte hovedkortet rett på kabinettet så nå lurer jeg på ettersom jeg har kjøpt nytt hovedkort og PSU, ossen man skal montere for at det IKKE skal kortslutte! har ikke veldig lyst og gjøre samme dumme tabbe igjen, o.s.v så jeg skjønner ikke hvordan det skal gjøres? blir så frustrert og lei meg når andre som monterer pc klarer det og de kan ha i de delene de vill! uten og måtte kjøpe en ferdigpc! så jeg har bestillt og skal hente på netshop.no i morra: ASUS P5N-e SLI Hiper Type-R 580w PSU! (før Thermaltake Toughpower 750w) så noen vær så snill og hjelp meg trinn for trinn så allt går bra og pcen kan starte opp uten at viftene rører seg ett sekund også stopper allt igjen plz. takker for hjelp på forhånd, kabinettet som allt skal monteres i er APLUS TWIN ENGINE. kom gjerne med bilde for og hjelpe meg og forstå ossen det skal gå for seg. takk, snakkas! Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Du må ha spacere mellom kabinettet og hovedkortet. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 aha! det var det de små duppane var for.. jeg skjønnte ikke hva slags skrue det der var for no men jeg kan si, at jeg har mer peiling på mekanikk enn elektronikk. Så jeg er temmelig dust på PC og sånn. Mer god inne på PCen, programmer og spill o.s.v Men viss det bare var spacere som var feilen er det ikke noe mer som skal til for at ikke allt smeller? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Du kan lese denne nybegynner guiden for PC-bygging. Den er litt gammel men tar for seg det grunnleggende. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 vell det er bare og stenge tråden om det bare var "spacers" som skulle i kabinettet først og så hovedkortet oppå spacers, slik at det ikke skal kortslutte. Resten kan jeg, bare lurte derfor om det var noe mer VIKITG jeg skulle huske på? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 En ting jeg lurer litt på. Du sier at du hadde en Thermaltake 750 watt Strømforsyning før. Hvorfor i all verden kjøpte du en på 580 watt nå da? Og hvorfor kjøpte du Hiper nå? Thermaltake er da bra det. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 fordi de på sålett som feilsøkte maskinen SA DET JÆVLA HOVEDKORTET ØDELA STRØMFORSYNINGA! hva tror du når metall ligger på metall og blir antent? det kortslutter! dermed siden jeg gikk jævlig nok på budsjettet har jeg ikke jævla rå til noe dyrere! egentlig syns jeg thermaltake er noe jævla drit! tåler ikke noen ting! det var hovedkortet som gikk i lufta! vanligvis skulle allt utenom det klare seg helt fint! DET GJORDE DET IKKE! så nå tar jeg den PSUen som jeg alltid planla jeg skulle ha i pcen min når jeg først så for meg pcen min, den som jeg skulle kjøpe først! ryddigt med kabler blir det hvertfall! jeg planla jo faen ikke at hele dritten skulle bli ødelagt heller! i manualen stod det, skru 6 skruer inn i hullene (pil peker mot tegning: og viser at hullene er lokalisert her) så da gjorde jeg bare det, jeg skrudde inn de skruene, men jeg hadde JO IKKE NOK erfaring til og vite at noe sånnt ville skje! så fan jeg syns jeg er så jævla uheldig meg allt! HIPER ER BRA! sånn er det bare! og sånn for det bli når jeg ligger så jævla dass i budsjettet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå