Gå til innhold

Koss Porta Pro og siddiser...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
hater protapro pga at alt for mange har den. i min nære venne gjeng på 5 stk er jeg den eneste som ikke har det.

9091118[/snapback]

Det er vel heller det som er problemet folk har med Porta Pro. De var sinnsykt digge og utrolig bra når de kom. Nå etter noen år suger de plutselig skikkelig hardt og er ikke verdt pengene i det heletatt etc.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Si det til de som sitter og digger til Akon. I det minste bedre enn de som hører på musikk via mobilens høyttaler.

9091420[/snapback]

Herregud. Er ikke Akon bra musikk så vet ikke jeg ... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg må vel ærlig innrømme at jeg hadde PortaPro jeg også, hehe, har faktisk 3 sett fortsatt liggende, men de blir aldri brukt. Har i det siste brukt mer penger på ordenlige øreplugger (som gir langt bedre lyd og langt lavere lydutslipp) i tillegg til de jeg bruker ellers, Koss Pro 4AAT, men det er ikke noe jeg vil gå utendørs med, hehe.

Edit: De har forresten sunket til halve prisen siden jeg kjøpte de... Som vanlig med alt sånt utstyr.

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Huffja, de fleste har PortaPro! Sånn er det over alt. Av de som har mp3-spiller på skolen, har langt over halvparten av dem et PortaPro-sett med seg.

 

Har selv brukt PortaPro en stund, da det fulgte med minidisken til broren min. Pleide å låne det da jeg var ute. Førsteinntrykket var at bassen var kraftig og lyden var mye bedre enn i øreproppene som fulgte med mp3-spilleren.

 

Men per i dag bruker jeg AKG K412P som er billigere. Og forskjellen er enorm!! For det første er det først nå når jeg bruker ordentlige hodetelefoner at jeg hører hva bra lyd er! Bassen i K412P er like kraftig som i PortaPro, men den er i tillegg veldig tydelig, presis og klar! Bassen i PortaPro er bare grøt i forhold.

 

Altså.. Sammenliknet med skikkelige hodetelefoner, er PortaPro veldig vassent. Skal man først ha hodetelefoner til en billig penge, bør man gå for AKG, mener nå jeg!

 

Men én ting er K412P like ille som PortaPro på! Metallbøylen er hard og ubehagelig, og håret mitt setter seg fast mellom bøylene. Det lugger veldig!

Lenke til kommentar

Mange som har PortaPro ja.. Nesten grusomt mange :p For noen år siden, da jeg gikk fra sånne øreplugger som følger med mp3-spillere til Koss PP, så synes jeg det var så stor overgang i lydkvalitet. Mens nå som jeg bruker AKG (K27i), så synes jeg lyden PortaPro er grumsete i forhold..

 

PortaPro -kvalitet? Tja.. Elementene på mine henger løst, og jeg har måttet lodde kablene et par ganger. De der putene er så og si borte også. Men uansett, sånt må man nesten regne med når man bruker de hver dag, og de gjerne går ut og inn av lommer, og når kabler hekter seg i altmulig rart. :)

Kanskje jeg er hardhent, eller kanskje jeg har vært uheldig med mitt eksemplar.. Jeg vet ikke. Men AKG-settet mitt har ikke fått noe annerledes behandling, og det er like fint fortsatt.

 

PortaPro -god pris/ytelse? Det vil jeg nok si. Hva må man ut med for et slikt et i dag? 200kr? Er ikke så ille pris det for litt bedre lyd og kraftigere bass enn det man får i normale øreplugger.

 

Hadde ikke Koss-settet mitt gått i stykker, så hadde jeg sikkert brukt det fortsatt (jada, veit at man kan få nytt), men jeg hadde lyst til å prøve noe nytt, og skille meg litt ut fra mengden -derfor falt valget på AKG. Fint design og knall lyd :thumbup:

 

Kan også nevne at metall-bøylen på AKG K27i er litt mildere mot håret enn den som er på Koss PortaPro. Bøylen på de fleste PortaPro-ene jeg har vært borti har en tendens til å bli slapp, sånn at den plutselig strammer seg, og lugger i håret.. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er siddis og har porta pro, liker headsettet for de sitter bra, og gjør ikke vondt å ha på i lengden. De er ikke så slitestreke, men hver gang noe spess sjer me dem, tar jeg bare turen opp til spaceworld og får nye :p De er rimelig god lyd og, å jeg gidder ikke gå rundt me et gigastort hifi headsett bare for å få enda bedre lyd, synes PP er mer en gode nåkk.

Lenke til kommentar

Det kryr av folk som bruker PP i Tønsberg også. Mon tro om dette ikke er en motetrend på samme linje som iPod? haha

 

Har hatt PP selv en stund jeg også, men de har en utrolig dårlig kvalitet. Jeg er faktisk på det 5. paret mitt (som jeg ikke har giddet å levere inn)

Nå bruker jeg AKG 24 med AKG 26 skinnputer, en meget god kombinasjon. Ellers går det i Sennheiser PX200.

Begge er mye bedre enn PP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...