windy Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 :oops: Hei! Jeg er en ivrig bruker av data/internett, men har alt for lite greie på teknikk!! Jeg har en Compaq mini tower m/ 598 mhz Intel prosessor og 64 mb RAM. Dette føler jeg blir alt for lite, og jeg ønsker å oppgradere/utvide maskinen. Er det noen hjelpsomme sjeler der ute som kan gi meg litt info om hva/hvor mye og hvor jeg får tak i det jeg trenger for å kunne bruke denn maskinen uten å ergre livet av meg!!? Vennlig hilsen Windy Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det er ganske vesentlig hvor mye penger du har tenkt å bruke... Hvis du f.eks kjøper nytt kabinett, hovedkort, prosessor og ram så er du godt på vei. Videre er det jo skjermkort, harddisk osv. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det beste hadde vel kanskje vært å oppgradere hele pc'en men den hastigheten du kjører nå. Det spørs hvor mye du har å bruke på en ny pc. Ellers så kjører du mest sannsynlig vis SD-ram som du kan se på forskjellige webshop'er som komplett eller Databutikken Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Er det noen hjelpsomme sjeler der ute som kan gi meg litt info om hva/hvor mye og hvor jeg får tak i det jeg trenger for å kunne bruke denn maskinen uten å ergre livet av meg!!? For å gjøre 'livberging' trenger vi mer info: hva er det som (ikke) skjer når du vil gjøre hva ? - hvis du er bestemt på og beholde maskina, hvilken modell er det ( for å se hvilke oppgraderingsmuligheter du har på hovedkortet ) ? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Med kun 64MB minne, så ville jeg anbefale deg å kjøpe en 128MB brikke i tillegg. Du kan helt sikkert bruke SDRAM PC133 som er ganske billig for tiden (166,- på www.komplett.no). Det vil gi en merkbar forbedring. Men som de andre har sagt, det er vanskelig å uttale seg uten å vite hva slags utstyr du har. Det enkleste er å få en datakyndig bekjent av deg til å hjelpe deg med å finne ut hva du virkelig har. Hun/han kan sikkert også gi deg noen tips. Et nytt skjermkort kan være vanskelig på slike små merke PCer, for det er ikke sikkert at du har noen AGP port... Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 og en liten detalj fra meg.. compaq.. er et he|vete å oppgradere, styre med.. anbefaler å legge i 6000 og rive ut det du kan bruke i den nye maskina.. som da cd-rommer, diskettstasjoner, harddisker.. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 ...men å sette i litt minne er uproblematisk (det gikk fint på min Compaq Deskpro EN 933MHz ihvertfall). Lenke til kommentar
danake Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 for 3500 kr. får du: - asus a7v333 - greit hovedkort med lyd, usb2, firewire, raid - amd athlon xp2000+ - prosessor med klokkefrekvens 1.66ghz - 256 mb ddr ram (PC2700-333) - Maxtor IDE ATA-133 60GB 7200RPM - en grei harddisk på 60gb - kjølevifte for socket a mye for pengene idag vil jeg si... dann Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Meir minne hadde heilt sikkert hjulpe ein del For større oppgradering trur eg det er enklare å kjøpe ny maskin. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg oppgraderte min gamle PII for en tid tilbake, kjøpte ekstra ram og nytt grafikk-kort og merket en bra forskjell i spill ihvertfall. Jeg ville anbefale deg å kjøpe en 256 mb brikke med ram og kanskje et Gforce 3 kort. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg ville begynt med et nytt hovedkort (MSI Max2 FIR), prossessor (Intel P4) og minne (DDR). Men dette blir fort en del penger, ettersom du da også må kjøpe Pentium 4 - kompatibel strømforsyning. Dette blir nok ca. 5000 kroner, avhengig av de forskjellige delene du velger deg. Men kjøper du dette har du et VELDIG godt utgangspunkt! Deretter kan det tenkes at du vil ha deg ny, større, kjappere og stillere harddisk (les:Seagate Barracuda V 120GB)? Etterfulgt av et skjermkort (evt. GeForce 4 TI4200) (hvis du er opptatt av film eller spill), og tilslutt et kabinett. Da har vi det, tenker jeg. Alt i alt en 10-12.000 kroner, igjen avhengig av hvilke deler DU vil ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå