boyzorro Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei skal kjøpe meg en ny harddisk, jeg må ha det mest stillegående merke, den jeg har nå knitrer noe forferdelig og det er en Maxtor. Åssen merke burde jeg kjøpe nå? Mvh. Ronny Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Maxtor er et elendig merke som aldri skulle fått lov til å produsere harddisker. jeg har veldig gode erfaringer med harddisker fra samsung. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Vanskelig å si, men en alternativ løsning som jeg har funnet tilfredstillende er å kjøpe monteringsramme for harddisk sånn at du monterer disken i en CD-brønn istedet for HD/floppy brønn. Disse monteringsrammene har gjerne et oppheng av gummi for å hindre at vibrasjonen fra harddisken skal spre seg i kabinettet, for det er gjerne det man hører. Følgende modell har jeg selv har testet ut med bra resultat: Cooltek drevramme, "Disk Silencer" Og så fraråder jeg deg denne fordi skruene som skal skrues inn i selve rammen ikke passer ordentlig pluss at jeg måtte gå i gang med høvel og rasp for at jeg skulle få den til å passe inn i CD-brønnen. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Jeg tror den knitringen han tenker på ikke er den knitringen som kommer av at harddisken vibrerer mot kabinettet, men den kommer av at harddsiken jobber (søker). Endret 17. juli 2007 av alec1 Lenke til kommentar
boyzorro Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror den knitringen han tenker på ikke er den knitringen som kommer av at harddisken vibrerer mot kabinettet, men den kommer av at harddsiken jobber (søker). 9091001[/snapback] Det er helt riktig Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Derfor anbefalte jeg samsung som etter min erfaring ikke har noen slike knitrelyder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå