Gå til innhold

Acer 5920G et bedre valg enn dell og ILF90+?

Anbefalte innlegg

Hei!

Var svært interessert i dell 1520 og multicomen først, men etter å ha sett denne aceren fikk jeg svært lyst på den:

https://prisguiden.no/product.php?productId=75926

den har 8cel batteri som ikke stikker ut bak. I forhold til 9 cell batteriet i dellen som stikker ut bak. Synes designet er suverent, og ikke minst spesifikasjonenen!

Nvidia GeForce Go 8600M (er det GT?)

Grafikkoppløsning: 1280x800 (holder for meg, men funker det å koble opp til en lcd tv og vise film på hele tven?)

Core 2 duo T7300

15,4"

USB-port(er): 4 stk USB 2.0 porter

FireWire: 1394a (4pin)

HDMI: Ja

CMCIA-spor: 1 stk. Express card

Minnekortleser: SD, MS, MS Pro, MMC, XD

Bluetooth: Ja

Infrarød: Ja

802.11BGN

Intel turbochache (?)

2048mb ram

160GB HDD

Prisen begynner på 10500,- skal jeg ha omtrent det samme på multicomen og dellene kommer jeg opp i 12-13000,- noe som jeg ikke har rå til.

Er det noe negativt med pcen? blir den fort varm? lager den mye støy? Hørt at den yter litt dårligere enn andre konkurrenter, men hvorfor?

Hvorfor skal man velge en dell 1520 eller en LF90+ fremfor denne(hvis man vil ha den oppløsningen)?

review og tester og bilder:

http://asia.cnet.com/reviews/notebooks/0,3...34980p-0,00.htm

http://www.pcworld.idg.com.au/index.php/ta...1;pid;3724;pt;1

http://www.theacerguy.com/2007/07/12/acer-...20-user-review/

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer-PC'en er billig ja, men du må nesten vurdere om du skal gå for pris eller ytelse. Jeg hadde samme valg, men valgte IFL90+ fordi:

- Den har en skjerm med bedre oppløsning

- Bedre skjermkort

- Du kan velge mer RAM og større harddisk

- Den har dobbelt så mye Intel Turbo Memory

- Et bedre webcam (2,0 megapixel)

- Bedre batteritid (kan velges)

- Veier mindre (kommer ann på deg selv)

Kan bekrefte at Acer har et Nvidia GeForce 8600GT kort. Men det eneste fete med denne Acer'n er BMW-designet, og ikke engang det frister... ikke på lik linje med Ferrari og Lamborghini sine design iallefall.

Hvordan gikk 2mx-eksamen forresten? ;)

Lenke til kommentar
- Bedre batteritid (kan velges)

- Veier mindre (kommer ann på deg selv)

9093233[/snapback]

Disse godene kommer da ikke samtidig.

Og bedre skjermkort, er ikke 8600 GT det beste du kan få til bærbar da?

Skjermen er et aber, men har fått skryt for å være lyssterk og god i tester..

Lenke til kommentar

Oppløsning klarer jeg meg med, men funker det med pixelmapping på en tv som støtter 720P ?

Er det veldig mye forskjell mellom skjermkortetene? Eller er det bare acer kortet litt nderklokket?

Ram holder for meg. Eller så kan jeg jo kjøpe 1x2GB ekstra.

HDD holder, siden jeg skal skaffe SDD HDD uansett (når det blir billigere).

Dobbelt så mye intel turbo memory....har det mye å si? Det hjelper mot bedre batteritid?

2.0 MP webcam kunne ha vært greit å ha. Det er 1.3 MP på aceren?

Stikker batteriet ut på IFL90+ når man setter inn 9cell batteri? For hvis ja, blir den uaktuell.

3kg +- 200g funker. Nå er jeg ikke sikker hvor mye disse pcene veier.

Av en eller annen gunn ble jeg "forelsket" i designet på pcen.

IFL90+ er ganske fet den også, men blir i det dyreste laget med de spesifikasjonene jeg vil ha. Har egentlig bare 10000,- å bruke på pc, eller mindre. Siden jeg skal kjøpe tv og anlegg samtidig.

2MX eksamen gikk til helvete =/ Vurderte å klage, men gjorde det ikke. Hadde du 2MX eksamen el? I så fall hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Disse godene kommer da ikke samtidig.

Og bedre skjermkort, er ikke 8600 GT det beste du kan få til bærbar da?

Skjermen er et aber, men har fått skryt for å være lyssterk og god i tester..

9093786[/snapback]

I IFL90+ så sitter det det 512mb kort, mens i Acer'n så har du 256 mb. Begge to har forøvrig Nvidia GeForce 8600GT.

Dobbelt så mye intel turbo memory....har det mye å si? Det hjelper mot bedre batteritid?

Det skal gi bedre batteritid, bedre ytelse og raksere oppstart. Du kan lese mer her ;)

2.0 MP webcam kunne ha vært greit å ha. Det er 1.3 MP på gikk helt greit. Fikk 5, er ikke akkurat fornøyd med det... hva fikk du?

Du må huske at du må inkludere frakt osv. i prisen. aceren?

Det er 0,3 megapixel på Acer'n, altså er IFL90+ sitt 1,3 megapixel bedre enn Acer'n.

Stikker batteriet ut på IFL90+ når man setter inn 9cell batteri? For hvis ja, blir den uaktuell.

Oui, det er riktig.

2MX eksamen gikk til helvete =/ Vurderte å klage, men gjorde det ikke. Hadde du 2MX eksamen el? I så fall hvordan gikk det?

Nja... det gikk helt greit. Fikk 5. Er ikke akkurat fornøyd med det, for å si det sånn. Hva fikk du?

Når det gjelder Acer'n, hadde jeg heller gitt to lapper mer og fått en bedre PC :thumbup:

9095290[/snapback]

Lenke til kommentar
Hp har jo også kommet med ett par intresange pceer med santa rosa. men vet ikke om det er 8600gt. Disse pcene ser både bedre og billigere ut en de fleste andre pcene som er nevnt

HP dv9550

HP dv9575

9095768[/snapback]

Skjermkortet er NVIDIA® GeForce™ 8600M

Men det står på siden at standard minne er 4 gig på den dyreste av disse. Og 320 GB harddisk. Det er jo en del, sett i forhold til pris på COmpal IFL90+!

Lenke til kommentar
Hp har jo også kommet med ett par intresange pceer med santa rosa. men vet ikke om det er 8600gt. Disse pcene ser både bedre og billigere ut en de fleste andre pcene som er nevnt

HP dv9550

HP dv9575

9095768[/snapback]

Skjermkortet er NVIDIA® GeForce™ 8600M

Men det står på siden at standard minne er 4 gig på den dyreste av disse. Og 320 GB harddisk. Det er jo en del, sett i forhold til pris på COmpal IFL90+!

9098404[/snapback]

Da blir det vel 160GBx2, det vil jo skape mer varme og støy(?) 9000 serien til hp er også kjent for at de lager en del støy og blir varme, men vet ikke om det fortsatt er det.

Lenke til kommentar

HP dv9550

HP dv9575

9095768[/snapback]

De er også 17-tommere. Kan være en grunn til at trådstarter kun har nevnt 15,4-tommere...

Nevner den billigste i denne klassen (IFL90+, 5920, Dell 1520) også, fra Packard Bell:Easynote MB85

Lenke til kommentar

Den virket jo ganske bra den også til prisen! Men tror den har dårlig batteritid siden den bare har 6cell batteri.

Og for noen kan også oppløsningen bli for lite som på aceren: 1280x800.

Den ene fordelen med packard bellen er at den ikke har utganger foran på pcen som aceren har, men den har ikke like fint design.

Lenke til kommentar
Den virket jo ganske bra den også til prisen! Men tror den har dårlig batteritid siden den bare har 6cell batteri.

Og for noen kan også oppløsningen bli for lite som på aceren: 1280x800.

Den ene fordelen med packard bellen er at den ikke har utganger foran på pcen som aceren har, men den har ikke like fint design.

9101525[/snapback]

HP 9550 / 9575: Batteritype 8-cellers litium-ion-batteri (Li-Ion). Ikke 6-cellers som du skriver.

Lenke til kommentar

nå skrev jeg angående packard bellen.

Size : 15,4"WXGA / TFT GLARE 1280x800

Processor Type : Intel Core 2 Duo T7300 2Ghz "Santa Rosa"

RAM : 2048 MB DDR (2x1024MB)

Hard disk drive : 160 GB SATA

Optical drive : DVD dual

Card reader : 3 in 1 (SD / MMC / MS / MS pro)

Graphics card : NVIDIA Geforce 8600M G 256MB dedicated

Video Memory :512 MB shared

Monitor output : DVi

TV out connector : HDMI

Speakers : Stereo, subwoofer

Modem : no

LAN : 10/100 LAN Ethernet

Wifi : INTEL KEDRON a/g/n 4965AGN

Port PCMCIA : ExpressCard 54

Port USB : 4 x USB 2.0

Port IEEE : 1 x IEEE 1394

Battery : 6 cells Li-Ion

Weight : 3kg

Angående hp, så er det jo uansett 17"(?) bruker vel litt mer strøm da også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...