pizzafordi Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 dvs 5mm kobber kabel vs monster kabel til 600kr som ogs er av kobber. da tenker jeg på selveste ledningen ikke pluggene i enden eller plastikken rundt. hva er forskjellen. handler det om antall mm på høyttaler kabler? eller om at en betaler mest mulig for dem? Grunnen til jeg spør fordi etter hvert har jeg sett en del og prisene variasjonene er enorme. For inntrykk du får det samme for 100kr i en butikk som du kansje betaler i 600kr for i en sjov hifi-butikk med fin innpakkning. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Det er mye gimmicks og totalt meningsløse prisforskjeller i dette markedet ja. Forskjellen på kabler er som regel evt. bare hvor rent metallet er dvs. 99,998% vs. 99,995% eller noe slikt. I praksis ingen forskjell å snakke om. Endret 17. juli 2007 av Vice Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det kommer ann på hvordan kabelen er isolert, tvunnet osv. Hvis du har lite penger ville jeg ha kjøpt høyttaler kablene som de har på biltema. Disse er veldig gode i forhold til prisen!! Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Det er forskjell på høytalerkabler men om det er verd å betale 600 kr m. for kabelen det må hvær enkelt finne ut av. Skall du ha det billig prøv å få tak i noe 1,5/2,5 mm gummikabel. Min mening om kabler er at det er det siste man begynner å gjøre noe med, når du har fåt alt det andre til å stemme kan du begynne å eksprimentere med kabler. Det som pleier å gi mest for pengene er noen strips så du kan orden opp i kabelhelvetet og separere signal, strøm og høytalerkabler. Når det gjelder høytalerkabler har jeg gode erfaringer med bi-wiering uten bruk av dyre kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå