abbath_immortal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) lurer på hvordan jeg skal få av kontakten på 8 pins kontakten som skal til hovedkortet. også om det vill ha noe og si om jeg lodder på 10 cm til med leding, fordi den er litt fort kort Endret 17. juli 2007 av abbath_immortal Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hvilken kontakt? Er det usb-tilkobling til front du tenker på? Lenke til kommentar
abbath_immortal Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Hvilken kontakt? Er det usb-tilkobling til front du tenker på? 9090788[/snapback] nei den 8-pin som skal på hovedkortet Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 lurer på hvordan jeg skal få av kontakten på 8 pins kontakten som skal til hovedkortet. også om det vill ha noe og si om jeg lodder på 10 cm til med leding, fordi den er litt fort kort 9090078[/snapback] Du lan lett lodde den, men det letteste er nok å kjøpe en forlenger på f.eks. microplex.no (tror de har en slik du trenger) Man får ledningene ut av den plastikk"boksen" ved hjelp av f.eks. et lite skruhjern eller et spesialverktøy til jobben, som du skal presse ned en tapp, mens du trekker den ut. Jeg har ikke gjort dette selv, men jeg har sett andre gjøre det. Hvis du skal lodde, og dermed trekke de ut, så husk å merke ledningene godt om hvor de står, slik at du ikke kobler noe feil, for da kan du ødelegge HKet eller evt. CPUen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 nei den 8-pin som skal på hovedkortetHvilken 8-pin? De eneste standard kabler som skal til HK er 20/24 og 4-pin. Som du ser er ingen av diss 8-pin Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hvilken kontakt? Er det usb-tilkobling til front du tenker på? 9090788[/snapback] nei den 8-pin som skal på hovedkortet 9091505[/snapback] Ja vel da. Jeg har ikke noe slik kontakt på mitt hovedkort så jeg aner ikke hva du snakker om. Du må være mer konkret enn "den kontakten" eller så kan jeg ikke hjelpe. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tror han tenker på den som pleide å være 4-pins på eldre hovedkort Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Tror han tenker på den som pleide å være 4-pins på eldre hovedkort 9094883[/snapback] Nei det kan det ikke være for den er 2 X 6 pins. Har en hengende rett forran meg her, så jeg teller iallefall rett. Men altså grunnen til at jeg må vite hvilken kabel det er, er fordi at en strømforsyningskabel går bra å lodde, mens en datakabel hvor data går (typisk alt som er kjappere enn en floppykabel) er ikke noe ide å lodde. Uten den informasjonen så er det "fette umulig" å komme med et svar. Men abbath_immortal vet sikker med dette om han skal kunne lodde eller ikke. Svar avgitt og problem løst - med mindre abbath_immortal finner på å fortelle hvilke kabel det er. Kan ikke skjønne at det er noe poeng i å "holde det hemmelig" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå