Darth Godo Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei hå! Jeg sitter og funderer på hvordan jeg skal få min ene skjerm, tastatur og mus på 2 skjermer. Den ene er en multimedia/spille-pc, og den andre er en ren studio PC. De skal stå på samme plass, men de har to forskjellige funksjoner og grunnet plassmangel ønsker jeg å bruke samme skjerm, tastatur og mus. Skjermen er en Samsung 20" LCD med DVI og VGA inn, tenker det kan være like greit å bruke DVI inngangen til spill-PC'n og VGA til Studio-PC'n, og etter som jeg har forstått kan en bare velge på skjemen hvilken inngang en vil bruke. Så det som står igjen er bare å få en liten boks som jeg kan bruke tastatur og mus til begge pc'ene. Hva kan anbefales til denne bruken? Håper på svar. Mvh L-J Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det du søker heter KVM-svitsj. De fleste databutikker selger det, og det finnes i alle mulige prisklasser. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar. Ja, jeg har sett litt på de, men jeg trenger usb og ikke ps/2 kontakt.. og da blir de plutselig svindyre. Har du en link til noe som kunne vært aktuelt kanskje? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 monoprice.com har billige mekaniske usb-brytere (samme med dvi) Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=68932 Har riktignok bare VGA, men er jo skitbillig. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Ta en titt på programmet Synergy, det fikser nok biffen. Edit: glem det, så du skulle bare ha en skjerm. Da må du nok kjøpe en KVMswitch eventuelt bruke noe remoteprogrammer. Endret 18. juli 2007 av discostu Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Virker som den covah nevnte er midt i blinken, og prisen er veldig overkommelig også. Er primært bare usb-kontaktene jeg trenger til tastatur og mus. Så tusen takk for svar Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Virker som den covah nevnte er midt i blinken, og prisen er veldig overkommelig også. Er primært bare usb-kontaktene jeg trenger til tastatur og mus. Så tusen takk for svar 9100831[/snapback] Har du fått noen erfaring med produktet, funker det som du trodde ? B Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hei igjen. Jeg har faktisk ikke kommet meg så langt ennå.. Så jeg kan desverre ikke svare på det . Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Ja, funker helt fint forresten.. glemte bort å nevne det :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå