Kvendset Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har planer om å skrive ut at av bildene jeg har tatt på lerett/kanvasduk, og lurer på om det er noen som har gode tips om hvor det er best å få gjort dette. Vet at Japan Photo gjør det, men det er kanskje andre som tilbyr dette som er bedre. Har litt begrenset budsjett, så jeg har ikke mulighet til å velge en helproff løsning. Lurer også på hvor stort man kan blåse opp et bilde på lerett. Alle bildene mine er tatt med et Nikon D50 og kit-linsa, på høyeste oppløsning. Takk for hjelp Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Lurer jo litt på hva slags canvas du egentlig ser for deg, og om det egentlig er særlig fordelakti for fotografiet du har tatt- ville gjerne sett bildet det er snakk om. Uansett når det gjelder å få ut bilder i store størrelser har betraktningsavstander noe og si. Uansett er ikke 6MP allverdens- og i motsetning til film kan piksler bli litt ufine om de skaleres for mye. 300dpi vil gi deg 25x17cm 200dpi vil gi deg 38x25cm Ville ikke gått mye under 200dpi om det er et veldig fint canvas du skal bruke. Dessuten hadde det vært fint å vite budsjett før vi anbefaler printlab. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Som Svein Gunnar sier har betraktningsavstand alt å si for hva som er akseptabel kvalitet. 6Mpix skal være nok til veldig store print dersom betraktningsavstanden er et par meter - gjerne opptil 100x70 - og det er tjukt med tilbydere der ute - allkopi privat er kanskje den største? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå