Gå til innhold

Kjøpshjelp av Digitalt speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Da har jeg tjent litt i sommer, og skal gå til innkjøp av et speilreflekskamera + utstyr. Det innebærer da kamera, batteri, lader, minnekort, linse og veske( altså så jeg er ready to go)

Mitt budsjett er på ca 5000 kr, og alt må være mulig å få tak i på elkjop. Jeg får 15 % rabatt så budskjettet er medregnet når rabatt er trukket fra.

Noen kameragenier som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg tjent litt i sommer, og skal gå til innkjøp av et speilreflekskamera + utstyr. Det innebærer da kamera, batteri, lader, minnekort, linse og veske( altså så jeg er ready to go)

Mitt budsjett er på ca 5000 kr, og alt må være mulig å få tak i på elkjop. Jeg får 15 % rabatt så budskjettet er medregnet når rabatt er trukket fra.

Noen kameragenier som kan hjelpe?

9089923[/snapback]

Skjønner egentlig ikke dette maset med store hender... som håndverker som har jobbet noen år så kan jeg vel påstå at jeg har større hender en de fleste. har likevel ingen problemer med grepet på min Olympus e-410.

Lenke til kommentar
Liten update: jeg har muligheten til å få canon-kameraer til innkjøpspris. Har cannon noen gode i den klassen jeg leter i?

9090649[/snapback]

Får du canon til innkjøpspris så burde vel valget vel egentlig være enkelt. Det finnes jo etterhvert mange tråder her inne om canon og i den prisklassen som du snakker om så er vel 350d og 400d de som er aktuelle.

Endret av Freddy72
Lenke til kommentar
Liten update: jeg har muligheten til å få canon-kameraer til innkjøpspris. Har cannon noen gode i den klassen jeg leter i?

9090649[/snapback]

Du burde kunne få tak i en EOS 350d med kit-objektiet. Det er også et alternativ.

Andre ting å se på er Olympus E-400.

Tom

Lenke til kommentar
Er da dette en fin pakke?

Eventuelt kjøpe på en ekstra minnebrikke

9093098[/snapback]

Dyr snutebag. Samme kamera uten bag finner du her

256MB er alt for lite. Sats på et 2GB SaDisk Ultra II eller bedre.

Jeg har hatt EOS 350D i 2 år nå og er egentlig veldig fornøyd med kameraet-huset. kit-objektivet kan være litt cheezy (veldig variabel i kvalitet) og bør nok byttes ut etter hvert. Det er Olympus E-400 og Pentax 100D som har det beste kitobjektivet i det utvalget som har kommet frem hittil.

Tom

Edit fikset link.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Er det bare da å kjøpe en ekstra minnebrikke, og så er det ready to go?

Edit: skriveleif

9094649[/snapback]

Du må lade opp batteriet først - tar en til to timer avhengig av kamera. Deretter er det tut og kjør.

Du bør muligens kjøpe minnebrikken et annet sted, da Elkjøp ikke er veldig billig på det. Skal du handle minnebrikke på Elkjøp velg en Lexar da de har lite med SanDisk inne.

Tom

Lenke til kommentar

jeg får ordnet det billig

Tusen takk for hjelpen folkens

Men noen som har forslag på minnekort 2 - 4 gb? som kan kjøpes på elkjøp

Og hva med blitz? kan hende jeg trenger det og

Endret av Mr-holmen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...