Gå til innhold

Dell bærbar??? trenger råd!!

MD

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny bærbar snart og trenger litt råd. Har bestemt at jeg skal bruke ca. 13000 kr. Har aldri vært eier av en bærbar, og vet derfor ikke helt hva jeg kan forvente.

Maskinen skal brukes i studie-sammenheng, men jeg ønsker også å kunne spille noen spill som BF1942 på maskinen. Vurderer selv å kjøpe Dell. Hvordan er deres erfaringer med Dell når det gjelder stabilitet og valuta for pengene??

Omtrent hvilket oppsett bør maskinen ha, trenger spesielt litt veiledning med grafikkort. GF2 Go, ATI Mobility Radeon 7500 / 9000 eller GF 4 GO???

Fint om noen ville anbefale et oppsett til en maskin som skal kunne brukes til litt avansert spill i kanskje et år fremover og kontorapplikasjoner i flere år fremover. Erfaringer med Dell??

På forhånd takk !! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke en maskin til 13000 som kan brukes til å spille feks. BF1942 flytende.

Dell er ganske bra, klikk deg inn på data avdelingen på www.dinside.no, der finner du en test av 8200.

Du må nok spare deg opp til 20000, da får du en maskin som holder til spilling en stund.

Skjermkortet er veldig viktig. Jeg ville valgt en bærbar som har ATI Mobility Radeon 7500 / 9000 eller GF 4 GO. Ikke sats på GF 2 GO. Det er også ganske viktig at du ikke velger ett oppsett hvor grafikkortet stjeler fra hoved minnet, men har eget minne.

Lenke til kommentar

OK, så var det kanskje litt urealistisk av meg å tro at jeg kunne spille BF1942 på en bærbar til 13000kr, men hvis jeg nå prioriterer først og fremst arbeid knyttet til studentlivet.. Hvordan oppsett vil dere da kunne anbefale med tanke på at maskinen skal brukes noen år fremover??

Er takknemmlig for all tips jeg kan få.

:roll:

Lenke til kommentar
kjøp deg en ibook til 9990kr. liten, lett og enkelt!

Tiltredes. Eller du kan prøve den litt dyrere varianten (12990?) og få 32MB skjermkort (Radeon 7500 eller hva det heter) og DVD/CDRW med på kjøpet. Husk at maskiner med høy ytelse gjerne bråker mye, og det er langt fra en fordel i studiesammenheng!

Lenke til kommentar

Jeg har en Inspiron 8200 fra Dell. Den har 512MB Ram, 440Go skjermkort på 64MB og 1.6 P4 prosessor. Jeg må si meg sinnsykt fornøyd med denne maskinen, den er stille, rask (tro meg den kjører ting bra!!), stabil og du får utrolig masse for pengene med Dell. Tastaturet er bra, skjermen er ypperlig.

Jeg vil helt klart anbefale en Dell...

Lenke til kommentar

Se på Elitegroup hos Multicom. Har selv en iBuddieXP 2000 til 12000,-

Denne ser på film og spiller Unreal 2003 smertefritt. Regner med at BF går fint når jeg får oppdatert driverne. (har standard driver fra juni2001)

iBuddie er bærbare "Desknotes" med ekstern batteri (vekt ca 3.2kg uten batteri) og ment som en transportabel erstatning for en Desktop.

Lenke til kommentar

Dell 4150 med radeon 7500 funker helt fint til å spille bf1942 på. Jeg har spillt igjennom hele spillet... Det hakker av og til litt i 5 sekunder rett etter man har loadet, men etter det flyter det helt fint... Husk å ha kontakten i veggen når du spiller, pga Powernow opplegg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...