Gå til innhold

1080p tv og PC-oppløsning

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe HD-tv snart, 1080p, str. 40 el. 42 tommer. En kompis har en Sharp 1080p tv, men det høyeste den støtter av PC-oppløsning er 1280*1024. Er dette gjengs for 1080p(full hd)-tv'er, eller finnes det modeller som støtter 1920*1080 ?

Ja, dette er et nybegynnerspørsmål, men hverken google, elkjøp eller andre gav meg noe bra svar.

På forhånd takk!

sof

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange TV-er har mangelfull PC-støtte, uavhengig av fysisk oppløsning, men enkelte modeller støtter riktig oppløsning. Sjekk dette på aktuelle modeller før evt kjøp, ettersom det som regel ikke er noen enkel måte å finne det ut ved å se på specs osv.

Forresten, hvis TV-en er en XD1E skal den støtte riktig oppløsning via HDMI, hvis jeg ikke tar feil.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

hei.

Skal unntaksvis bruke tv'en til å spille på, ellers blir det tv-titting og en og annen DVD eller annen film fra PC. Skal ha stuepc tilkoblet, hovedsaklig for film/bilde-titting etc.

Har fått svar på mine spørsmål fra www.avforum.no. Regner med det blir en LG LY95, Samsung m86 eller Sony w3000 (hvis jeg orker å vente på den). Alle er i 40-42 " størrelse.

sof

Lenke til kommentar
Jeg sitter ca. 2,5 meter unna en 46" , og det blir også for lite... :)

9119735[/snapback]

jeg sitter cirka 130-150cm unna min 40" når jeg bruker den som pc skjerm og det er passe :thumbup:

9123178[/snapback]

Jeezes! Hvilken solkrem faktor bruler dere ?! :w00t: :!:

Har selv kjøpt 46" Samsung M87.(1080p)) Tror sitteavstanden blir 4.5m

Blir vel ikke å bruke skjermen til "surfeskjerm", men til spill.

Noen som har lignene skjerm som kan si hvorden den egner seg til spill?

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

Det er noe annet å bruke den til spill enn å bruke den som tekstsurfer - sitter man lengre unna enn det som de sier så blir teksten rett og slett rimelig liten og uleselig :/.

Sånn det er rett og slett. Spill vil være knall,men du må skru opp tekststørrelsen.

Lenke til kommentar
Har selv kjøpt  46" Samsung M87.(1080p)) Tror sitteavstanden blir 4.5m

Uansett hva du bruker den til er det ikke noen vits med så høy oppløsning når du sitter så langt unna. Avstanden må være ca halvparten for at du skal ha noen mulighet til å se forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...