Nigma Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg prøvde å spille Star Wars Knights of the Old Republic på en laptop med Radeon Xpress 1100 skjermkort som kjører Windows XP. Det funket helt horribelt dårlig, så jeg sjekka forumene til BioWare, der så jeg at mange hadde samme problem og at løsningen var å slette ATI driverne og installere Catalyst 4.2. Jeg slettet da driverne og brukte Driver Cleaner 3 for å fjærne restene og skulle legge inn de nye(gamle) driverne. Da fikk jeg beskjed om at "Setup kan ikke finne komponenter som kan installeres på din aktuelle masking- eller programvarekonfigurasjon. Forsikre deg om at du har nødvendig maskin eller programvare." Dette skjønte jeg ikke mye av så jeg bestemte meg for å bare laste ned de nyeste driverne fra ATI sin hjemme side, så jeg lasta ned Catalyst 6.11 og prøvde å legge det inn fikk jeg denne feilmeldingen: "INF error. Video driver not found." Da ble jeg litt fortvilet fordi det er jo nettopp video drivere jeg prøver å legge inn, så det er jo ikke så rart om den ikke finner noen. Vær så snill å si at det er en latterlig enkel løsning ^_^ Venter i spenning Nigma P.S. si fra hvis dere trenger mer info som jeg ikke tok med Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg prøvde å spille Star Wars Knights of the Old Republic på en laptop med Radeon Xpress 1100 skjermkort som kjører Windows XP. Det funket helt horribelt dårlig, Det kan ha noe med at Radeon Xpress 1100 ikke akuratt er et bra kort for å si det sånn... Hvilken oppløsning bruker du, har du skrudd av det meste av ekstra effekter? Dette skjønte jeg ikke mye av så jeg bestemte meg for å bare laste ned de nyeste driverne fra ATI sin hjemme side, så jeg lasta ned Catalyst 6.11 og prøvde å legge det inn fikk jeg denne feilmeldingen: "INF error. Video driver not found." 9089311[/snapback] Dette betyr at det grafikkbrikken du har ikke er støttet av den driveren. Prøv å laste ned siste versjon fra AMD. Det er versjon 7.6 Du finner den her: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/integrated-xp.html Husk å kjøre drivercleaner for å fjerne gamle drivere først. Lenke til kommentar
Nigma Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Det kan ha noe med at Radeon Xpress 1100 ikke akuratt er et bra kort for å si det sånn... Hvilken oppløsning bruker du, har du skrudd av det meste av ekstra effekter? Jeg er klar over at det ikke er det beste på markedet, men det klarer helt fint å kjøre både WoW og Sims 2 nesten uten noen problemer, så jeg tror ikke det er det som er problemet, har prøvd å stille alt på minimalt også, men til ingen nytte, og det er mange som har samme problemet som meg med alle ATI kort, det er ikke vanlig grafikk lag jeg snakker om i det spillet, det er helt uspillelig. Og på BioWare forumet fortalte de at løsningen var å gå tilbake til en eldre Cataclysm versjon, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ettersom jeg ikke bruker de samme driverne som dem men, det kan jeg jo spørre dem om Takk for driverlinken btw den funket fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå