Gå til innhold

ville du spist dyr om dei kunne snakke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+142

Har samme mening som x-nobbit.

 

Men jeg tror nok at det hadde tatt meg en stund hvis kjøttet hadde snakket til meg da jeg skulle spise også :tease:

 

 

Edit: Jeg har visst samme mening som r0zie også...

 

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar

Selvfølgelig hadde jeg spist det allikevel. Kjøtt er kjøtt. Dyr blir avlet for å fø mennesker, så hvordan slakteren tar livet av de angår ikke meg i det hele tatt. Det er uansett dødt når det ligger på tallerkenen min ;)

 

Det er jo bare naturens gang at kjøttetere (altså oss mennesker) spiser byttedyr. Men jeg retter meg jo naturligvis etter samfunnets normer, så jeg ville tro at det hadde blitt ganske heftige demonstrasjoner blandt diverse "grønne" organisasjoner som har noen tanker om temaet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Nei, da hadde jeg blitt vegetarianer på flekken. Burde vel egentlig være det nå også, med tanke på hvordan dyra faktisk behandles. :S Men har selv møtt kyr som skulle til slakting. De lever et fint liv før de slaktes, så.. Huff. Men om jeg hadde prata med kua, hadde det vært en annen sak!

Lenke til kommentar

Er usikker der, tror nokk jeg fortsatt ville spist, men synes at vi slakter for mye dyr, det er en del kjøtt som bare blir hevet i bosset, det synes jeg er en fornermelse ovenfor dyret som har blitt drept, men vi er som sagt kjøttetere, eller ivertfall hallveis, vi spiser jo både planter og kjøtt, så er vel nesten hybrid dyr vi :p

Lenke til kommentar
Tror det, ja... Det er snakk om å overleve.

 

For min egen del synes jeg slike tankeeksperimenter fort blir litt søkt. Redselen i øynene til et dyr som blir jaktet sier mer enn tusen ord.

 

Uansett: Det er "spise eller bli spist" som gjelder i naturen...

9089014[/snapback]

Det er derfor vegetarianere blir spsit av løver hver dag.

Poor souls :no:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Selvfølgelig hadde jeg spist dem, trenger mine daglige proteiner i kosten.

9089490[/snapback]

Masse proteiner i belgfrukter. :wee: Vegetarianere må spise belgfrukter (og egg om det tillattes) for å få i seg nok proteiner og aminosyrer.

Lenke til kommentar
Blir litt rart spørsmål, da... Dersom dyr kunne snakke, så hadde vi sansynlig vis hatt et litt annerledes forhold til dem? :p

9089703[/snapback]

 

husk at dei kan fortsatt vere like(nesten) dumme selvom dei kan snakke..

trur ikkje vi kunne hatt forhold til dyra om vi skulle overleve.

heile greia hadde nokk blitt naturlig til slutt maybe :hmm:

Lenke til kommentar
Hmm, dersom de skal kunne snakke(og forstaa) vaart spraak, saa betyr jo det at vi kan kommunisere med dem paa en helt annen maate enn vi gjoer i dag. Saa tror vi ville hatt ett naermere forhold til dem.

9091270[/snapback]

 

jojo. du har jo skjølvsagt eit poeng.. men vi treng fortsatt mat, men det hadde sikkert blitt ganske mange vegetarianare da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...