BirTh Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg trenger å få en FTP server til å funke i debian kan noen hjelpe meg? please. Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Både ja og nei. Kommer an på måten du installerte på. Installerte du med netinstall, så legger den vel bare inn "base-systemet", og du må legge inn resten selv. Installerte du fra en full cd, så kom det nok med en ftp-server. Sikkert proftpd eller wuftpd. Hvis ikke, har man jo alltids apt. Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Brukte nettinstall ja... verken wuftp eller proftpd fulgte med... men lastet ned proftpd med apt, men fikk denne meldingen når jeg prøvde starte den: - No certificate files found! Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 redigere configen til proftpd? er /etc/proftpd.conf på redhat i hvertfall.... Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hva skal jeg redigere i den da? hmm... den ligger /etc/proftpd.conf ja. Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Samme plassering i Debian, altså /etc/proftpd.conf sjekk også /var/log/proftpd.log for evt. andre feilmeldinger. Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Det ligger ingen proftpd.log i /var/log/ Men noen ideer om hvordan få opp denne serveren? Kan sikkert liste ut hele proftpd.conf filen hvis noen trur det er til nytte.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå