Phoncible Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Skal ha trådløs router nå, men er temmelig blank. Lurer på om det er mulig med fildeling mellom datamaskiner i trådløst nettverk, og om jeg evt må ha noen spesielle funksjoner i routeren for det..? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Skal ha trådløs router nå, men er temmelig blank. Lurer på om det er mulig med fildeling mellom datamaskiner i trådløst nettverk, og om jeg evt må ha noen spesielle funksjoner i routeren for det..? 9088532[/snapback] Forholdet til fildeling vil være som ved kablet nettverk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) hvis du skal ha tak i de datamaskinene som er på det kabla nettverket, må du slå av DNS i trådløs ruter, sette ip'n te den trådløse ruter i "rangen" til den kabla rutern og sette samme netverksmaske., putte lan kontakt i fra lan på den ikketrådløse til lan på den trådløse (ikke wan kontakta) så tenker jeg du er i mål =) edit: ip: hvis kabla ruter gir f.eks ip : 10.0.0.4 og (255.255.255.0 maske) til din data, kan du gi den trådløse ruter denne ip'n (om ikke annet utstyr bruker den) 10.0.0.100 og samme netverksmaske. DNS: det er ueldig om internett trafikken blir ruta fler ganger, og det kan ofte skape mange problemer, derfor, hvis du har en ruter fra før, trenger du ikke ruter funksjonen i den trådløse rutern, og du kan sette den opp som en trådløs swich. Endret 17. juli 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå