Gå til innhold

trådløs overføring fra PC - LCD (DVI)

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
noen som vet om en løsning for å overføre DVI signaler trådløst?

Har tenkt på å overføre film fra en PC i et rom til en LCD skjerm

med DVI som står i et annet rom.

9088294[/snapback]

Beklager, men jeg kan ikke tenke meg en løsning som overfører data med den båndbredden som det er snakk om for DVI. Vanlig analog video (composite, S-video, etc) går sikkert fint. Om du i tillegg skal ha lyd må du ant komprimere det som Mpeg4, og kvaliteten på en LCD skjerm vil bli ELENDIG.

Om du finner en løsning til en levelig pris er jeg veldig interesert, men eneste løsningen jeg kan tenke meg er at du inkluderer et hovedkort m/flash drive og Linux i skjermen, og benytter ethernet (trådløst) for dataoverføring. Dette vil imidlertid ikke gi "real time" bilde på skjermen.

Lenke til kommentar

Du bør være forsiktig å sette opp trådløst nettverk, det avgir noe j..lig med stråling, pass uansett på at grillen (trådløs router) er plassert et godt stykke unna arbeidsplassen, eller der eventuelt små unger leker. Vet at mange sikkert sier, "yeahh right, for noe tull", men det er kun ren uvitenhet. De fleste er ikke klar over, (selv om mer og mer blir), at stråling fra diverse kilder, etterhvert er den vanligste årsaken til de plager mange av oss har, det være dårlig søvn, hodepine, nakkeproblemer, depresjoner, mentale lidelser, og masse annet.

Derfor er de fleste land etterhvert enormt strenge på trådløse nettverk blant mye annet,og i noen land er det totalt forbudt. (Norge er et av de landene i verden, hvor det avgis mest stråling fra både mobilnett, trådløsenettverk i byer, og gudene vet hva annet.

Sett heller opp en nettsentral med ulike punkter i hjemmet og bruk ledning, mye sunnere både for deg og eventuelle barn.

Lenke til kommentar

Som alternativ til trådløst nett kan man sikkert bruke strømnettet. Nextgentel sender med et par Zyxel Homeplug enheter som skryter på seg 200mbps ytelse (og 100mbit ethernet..) til bruk med deres NextTv boks.

Det kan jo tenkes at BlackBox eller Rose lager noen KVM over IP produkter som kan kombineres med trådløst nett? Vet at mye av boksene til BlackBox ikkje er IP baserte, så det er kanskje ikkje et beste alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...