Gå til innhold

Hvem har rett? Meg eller lerer'en?

Anbefalte innlegg

Idag hadde vi om data technology.

Primary Storage: Memory, RAM

Secondary Storage: HD,Cd-ROM og floppy

Lereren sa at Primary blir maalt i nanosekunder, dette er helt greit.

Saa saa lereren at Secondary blir maalt i Microsekunder, dette sa jeg er feil, en HD's aksess tid blir malt i milisekunder.

Er det noen som er uening med meg i dette, jeg har aldri sett en HD eller en CD-ROM som har en aksesstid paa 12microsekunder, har altid trodd det var 12milisekunder.

Er det noen som har en website som kan understotte min forklaring? Gjerne paa engelsk.

Frankie

Singapore

Fint hvis noen kan stotte meg, hvis jeg har feil sa for jeg bare boye meg i stovet, lol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

måles i millisekunder:

> Seek time blir ofte vist til i markedsføring av harddisker. Seek time er den tiden det tar for lese- /skrivehodene å flytte seg mellom bestemte spor på disken. Nå til dags ligger gjennomsnittlig seek time på rundt 8 millisekunder (IDE). <

http://www.hardware.no/guider/harddisk/index4.html

mille/ milli ( 1000 ) er enheten for måling i tid

micro for måling i utstrekning/ avstand

Lenke til kommentar

Høh?

milli/mikro er ikkje måleeiningar, det er kun hendige prefiks som kan brukes til alle typar einigar. Du kan like gjerne snakke om mikrometer som mikrosekund som mikrogram som mikrocandela.......

milli - tusendel

mikro - milliondel

Lenke til kommentar

Høh?

milli/mikro er ikkje måleeiningar, det er kun hendige prefiks som kan brukes til alle typar einigar. Du kan like gjerne snakke om mikrometer som mikrosekund som mikrogram som mikrocandela.......

milli - tusendel

mikro - milliondel

du har nok rett ( prefiks ja - jeg tenkte 'mille', 1000 på italiensk ) - sånn går det når en vil gjøre en elegant piruett og beina ikke henger med :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...