Gå til innhold

Gode og robuste fjellsko


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

 

Reiser til fjellet en ukes tid, og trenger nye fjellsko.

Noen som har noen gode råd eller tips om hvilke merker eller modeller som er gode?

 

Trenger de ganske raskt, så fint om dere kan henvise til en fysisk butikk jeg kan dra i.

 

Fint med erfaringer også :thumbup:

 

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Crispi lager utrolig gode fjellsko. De høye modellene er stive og stabile, så det er ikke noe problem å springe ned en bratt fjellside. Har brukt mine Crispi-sko i over et år nå, og er veldig fornøyd. Bruker dem på flere fjellturer i sommerhalvåret.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Crispi lager utrolig gode fjellsko. De høye modellene er stive og stabile, så det er ikke noe problem å springe ned en bratt fjellside. Har brukt mine Crispi-sko i over et år nå, og er veldig fornøyd. Bruker dem på flere fjellturer i sommerhalvåret.

9104432[/snapback]

Hadde et par Crispi-sko en gang. Tok litt tid å gå de inn, men ellers var de helt fantastisk. Lette, stive, pustet bra, vanntett....MEN, utrolig glatt når det var vått.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kommer selvsagt an på modellen. Har ikke merket at mine er glattere enn sko fra andre merker. Jeg går med skoene i bratte, regnvåte fjellsider på Vestlandet flere ganger i uken.

 

Uansett, det er viktig at trådstarter finner noen sko med god passform. En fjelltur kan fort bli ødelagt på grunn av gnagesår og feil sko.

Lenke til kommentar
Kommer selvsagt an på modellen. Har ikke merket at mine er glattere enn sko fra andre merker. Jeg går med skoene i bratte, regnvåte fjellsider på Vestlandet flere ganger i uken.
Selvfølgelig, husker desverre ikke hva modellen het. Husker bare at mønsteret og alt på sålen så veldig bra ut, men at gummiblandingen (eller hva det nå er) var for hard.

 

Går også på tur på vestlandet flere ganger i uken, så det så...(men for tiden løper jeg mest og bruker derfor en fjellsko/joggesko-hybrid).

 

Uansett, det er viktig at trådstarter finner noen sko med god passform. En fjelltur kan fort bli ødelagt på grunn av gnagesår og feil sko.

9135204[/snapback]

Jupp. Leste at det hastet å finne noen. Det høres ikke bra ut. Du må "gå de inn" også. Ikke bare kjøpe og dra ut på langtur, det kan bli forferdelig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...