sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei! Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men finnes det en font som liksom skal være utklipte avisbokstaver? Bare flytt den til et annet sted om den er feilposta Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Hei! Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men finnes det en font som liksom skal være utklipte avisbokstaver? Bare flytt den til et annet sted om den er feilposta 9088033[/snapback] http://www.1001fonts.com/ Jeg vet den finnes der. Men husker ikke nøyaktig hva den heter. Sorry Eller? Endret 17. juli 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Ja, den var jo ganske sånn som jeg hadde tenkt meg. Men fins fonts med farger? Sånn at det er forskjellige farger på hver bokstav f.eks.? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ja, den var jo ganske sånn som jeg hadde tenkt meg. Men fins fonts med farger? Sånn at det er forskjellige farger på hver bokstav f.eks.? 9088516[/snapback] Ja Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Fins det en sånn utklipt-avisbokstav-font med farger da? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Fins det en sånn utklipt-avisbokstav-font med farger da? 9088584[/snapback] http://www.1001fonts.com/fonts/win/ttf/2903/GotHeroin.zip Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Den var ikke i farger. Den var bare svart. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Den var ikke i farger. Den var bare svart. 9088623[/snapback] Hvor har du tenkt å bruke det hen? Bruker du det i word feks, eller i photoshop endreer du jo farge bare ved å bytte farge som du gjør helt vanlig i word. Her har jeg feks benyttet den i hvit; http://fc07.h-base.org/ Endret 17. juli 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Den var ikke i farger. Den var bare svart. 9088623[/snapback] Fargen er ikke egenskap av fonten; som HoaXed sier; det er programmet du bruker fonten i som bestemmer fargen. Og da kan du velge forskjellig farge på hver eneste bokstav hvis du vil. Tom Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Jaja, skjønner at jeg kan forandre farge på fonten når jeg bruker den. Men i mange avisoversrifter er det jo kanskje 2 farger også, og lagt til effekter som skygge osv. Også skulle jeg gjerne sett avispapiret bak ved siden av selve bokstaven.akkrat som at jeg har klippa ut og scanna inn. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Adobe Indesign, hvis du har råd til det. Aviser bruker i alle fall ikke Photoshop til sidebrekking, det er i alle fall helt sikkert. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Adobe Indesign, hvis du har råd til det. Aviser bruker i alle fall ikke Photoshop til sidebrekking, det er i alle fall helt sikkert. 9090188[/snapback] Hva har sidebrekking å gjøre med dette? Forøvrig kan du enkelt gjøre dette i Word. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nevner sidebrekking fordi det var underforstått at han lurte på hvordan avisene får til denne effekten. Jeg aner ikke hva Word kan gjøre, fordi jeg kun skriver streite dokumenter i Word. Hater å gjøre noe som helst design i MS-produkter. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nevner sidebrekking fordi det var underforstått at han lurte på hvordan avisene får til denne effekten. Jeg aner ikke hva Word kan gjøre, fordi jeg kun skriver streite dokumenter i Word. Hater å gjøre noe som helst design i MS-produkter. 9090345[/snapback] Beklager, forsto ikke ut ifra det han sa at han lurte på det. Men uansett bra forslag. InDesign er et godt produkt jeg bruker mye. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Neinei, nå misforstår dere meg. Jeg skal ikke lage fonten selv. Poenget er at jeg vil ha en font hvor hver bokstav er som klippet ut fra en avis. Altså bør jo bokstavene ha forskjellige farger, forskjellige fonter, være litt hulter til bulter og at man liksom skal se avispapiret også, bokstavene skal liksom ikke være klippet ut helt perfekt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det er ingen som tror du vil designe det selv. Det er ikke InDesign så godt egnet til, da er nok Illustrator bedre egnet. Jeg tenkte på at du ønsket å bruke den fonten på samme måte som du har sett aviser bruke fonter. Da var det like greit å nevne hvilken programvare aviser ofte bruker. De bruker også Quark Express, men nå beveger vi oss nok bort fra ditt utgangspunkt. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Se på starten i dette klippet: Noe som det, hvor man kan skrive hva man vil, altså en font som er som den! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 http://www.dafont.com/ransom-note.font Er noko liknande iallfall. Fargane må du som nemnt over fikse sjølv. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Tror ikke du får til fargene slik du vil med en font. Jeg forstår at du vil at det skal se nøyaktig ut som klippet ut av en avis. Hvorfor ikke bare klippe ut fra en avis og scanne det da? Regner med du ikke skal skrive en roman med disse bokstavene heller... da kan du liksågodt bare bruke hver bokstav i et bildeformat og plassere dem rundt på en side enten i Photoshop/annen bildebehandling eller i Word (selv om det programmet har en tendens til å ikke takle bildeplassering så bra uten ekspertkjennskap, selv da kan det bli problemer). Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Ja, som du sier jonmagne, jeg kunne klippa ut av en avis og scanna inn. Problemet er at jeg ikke vet hvor scannern vår er, hvis jeg har den fortsatt, og det blir jo veldig tungvindt da. Takk for forslag, Torbjørn, men da passet den første bedre. Og problemet er at hvis jeg skal legge til farger selv, tar det ganske lang tid for å få det til å se ekte ut. Endret 17. juli 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå