nomore Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Denne kunne kanskje passet like godt i uteliv kategorien, men tar den her i stede. Eg får hele tiden høre at gutter kun tenker på sex, mens jenter ikke gjør det. Dette har eg egentlig ikke tenkt så mye på, eller trodd på, da eg tror det er mye mer forskjell mellom person til person, enn mellom kjønn. Men nå har eg begynt å få tvil. Kanskje det stemmer at gutter tenker mer på sex en jenter? Grunnen min nye tvil, er et tilfelle tilbake for noen uker siden, hvor eg traff ei jente på fest som eg fikk god kontakt med. Vi klinte, danset, gravset og pratet før eg inviterte henne med hjem på narshspiel der. Når vi kom hjem fortsatte klininga og gravsinga der, men etter 15-20 minutt satte hun på nødbremsen og sa hun hadde "uka" si. Hva trodde hun egentlig eg inviterte henne med hjem for? Dette har skjedd en gang tidligere og. Begge disse har eg truffet i etterkant, og da har det vært sex i bildet, så det er ikke der "problemet" ligger. Naturligvis, vil ikke jenta ha sex pga mensen er det helt greit og forståelig fra min side, men hvorfor da "villede" meg med å ikke si noe? Eg kan godt rote og kline, og la det bli med det, men å få en slik beskjed etter 1-2 time med god kontakt og roting blir det nesten som et slag i trynet, føler eg. Hva er egentlig problemet her? Eg som er for lett på det det med sex/ons? Har eg bare vært "uheldig" med de eg har truffet og når eg har truffet de? Eller er det kanskje bare slik at det er stor forskjell her mellom kjønn? Hva sier jenter? Om du treffer en type på byen du tenner på, blir du da med hjem? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 alle mannlige dyr vil spre genene sine mest mulig så det er nok ikke umulig at gutter/menn tenker mer på sex enn den kvinnelige delen av befolkningen. Lenke til kommentar
Charlotte90 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror ikke det. Jenter tenker nok like mye på sex som gutter, bare ikke så åpenlyst Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 mange jenter setter ofte instinktivt på nødbremsen og blir usikre før sex.. fordi om det skulle bli barn er det stor sansynlighet at hum må oppdra det alene og må putte masse tid og resurser på det.. (alt dette skjer ubevisst) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Nå virket det som du var mest interessert i svar fra damer men jeg kan jo legge med mine 2 cent. Tror nok gutter og jenter tenker på sex like mye, men det er nok helt klart gutter som har mest lyst på sex.....skjønner? Ellers så har jeg flere venninner som ikke er redde for å ta med seg en type hjem for litt kos. Dem er faktisk mindre redde enn meg....hehe. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Eg vil gjerne ha svar i fra begge sider eg Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 instinktivt er vel gutter mer frampå når det gjelder å få napp, sikkert fordi man måtte ha mye unger i steinalderen, ala rompetroll! haha.. neida, men det ligger vel kanskej noe i det Er og mange jenter som har det utrolig morro med å være luremus, men det er ikke mange som går så langt som du har beskrevet, man vet jo aldri hvem man blir med hjem.. voldtekt er jo noe dritt, men man kan faen begynne å lure på noen av jentene når de oppfører seg sånn og..! Uansett har jeg intrykk av at jenter har det lettere for å "ta til takke" med litt kosing mens gutter hels vil gå all the way, kanskje hun var så drita i starten at hun ga faen i om hun hadde mensen, men når det kom til stykket og hun var litt mer edru, begynte hun å uroe seg over griset det blir.. Tror en skal ha litt selvtillti for å tørre å ha seg med en vilt fremmed mens hun har mensen.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Opplevde i hvert fall i ungdomstiden at jenter var like opptatt av sex som gutter. Jentene var også langt oftere utro, noe som overasket meg ganske så mye siden jeg var foret med statistikk om hvor ofte gutter var utro. Men dette har nok mer med omgangskrets. Etter å ha jobbet endel med både gutter og jenter i et miljø som gjør at vi blir fortrolige om det meste så er nå mitt inntrykk av at miljø og oppvekst har langt mer å si for hvor opptatt av seksualitet man er og hvilken vaner man har enn hva kjønn har å si. Menn og kvinner er generelt både overfladiske og oppheng i sex i like stor grad. Men det finnes studier som strider med mine egne erfaringer. Men det blir veldig håpløst å generalisere slikt. Jeg ser liten forskjell på menn og kvinner her. Og jeg blir alltid like forundret når jeg leser studier om at menn tenker oftere på sex, menn er oftere utro, men vil oftere ha løse forhold osv. Det stemmer bare ikke overens med den virkeligheten jeg selv erfarer. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Hehe, dette får man vel egentlig aldri svar på siden ingen har vært både biologisk gutt og jente, men.. Kan ta et eksempel fra USA på 70- og 80-tallet under AIDS-bølgen. Den vestlige gruppen som ble rammet hardest, var homser. Hvorfor? Fordi tilfeldig sex og et løst og eksperimenterende sexliv er vanlig blant homser. Den vestlige gruppen som ble rammet minst, var lesber. Hvorfor? Vel, fordi det ikke er vanlig med tilfeldig sex, sex-treff og slikt blant lesber. Så.. Jo flere menn, jo mere sex? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rent biologisk ser jeg for meg at det er vesentlig vanskeligere for lesber å smitte hverandre med HIV enn det er for homofile. Er det noe jeg har gått glipp av her eller? Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 For å snakke av egen erfaring: Det er mange ganger jeg har ønsket å bli bedre kjent med en fyr og har kost osv. og det har endt med at vi har havna på samme nachspiel. Det har ikke nødvendigvis betydd at jeg har ønska å ha sex med han! Dessuten er det mange jenter som er redd for å bli oppfatta som løse på tråden om de skulle ha sex første kvelden med ukjent fyr, og derfor setter på bremsen etter litt tids kos. Det virker som trådstarter (og mange gutter?) tenker at om man koser og ender opp på samme sted = sex? Dette er nok ikke like logisk for jenter... ;-) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rent biologisk ser jeg for meg at det er vesentlig vanskeligere for lesber å smitte hverandre med HIV enn det er for homofile. Er det noe jeg har gått glipp av her eller? 9098380[/snapback] Nei, det er en myte at lesber ikke smitter hverandre med HIV. Men ja, det er vel et poeng i det du sier. HIV smitter lettere fra mann til kvinne enn fra kvinne til mann. Dette har noe med slimhinnene og kroppsvæskene å gjøre (f.eks. mye mer HIV-virus i sæd enn alle andre væsker, så vidt jeg har forstått) å gjøre. Men dette er ikke mitt felt. (Mener å huske at Eplefe skrev mye om dette.) Men then again, det var homser og lesbers sex-vaner som var poenget mitt! Var om det på Fakta på lørdag en kveld. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 hehe, vel. er virkelig "målet" med kvelden å få pult? jeg er jente selv, og jeg kan godt treffe en kjekk kar på byen, rote litt med ham der.. bli med han hjem, og legge meg inntil han for å sove.. det er ikke automatisk sex som står i mitt hode når jeg blir med han hjem! (og heldigvis har jeg bare truffet gutter som faktisk respekterer det sånn nogenlunde) i tillegg er sex faktisk litt "big deal". jeg har ingenting imot tilfeldig sex, men det er ikke slik at jeg kan tenke meg å ha sex med alle jeg kan tenke meg og flørte litt med. i tillegg har jeg opplevd at jeg møtte en fyr som jeg fikk utrolig god kontakt med, han ble med hjem, vi hadde sex (alt var dødsbra mellom oss).. han ber om nr mitt når han går.. og jeg hører ikke mer fra ham. via felles bekjente får jeg senere vite at han syns jeg var løs som lå med ham første kvelden vi møttes.. jaha liksom.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Det virker som trådstarter (og mange gutter?) tenker at om man koser og ender opp på samme sted = sex? Dette er nok ikke like logisk for jenter... ;-) 9098431[/snapback] Nei, det var ikke helt det eg mente. Og eg respekterer det uten problem dersom dama ikke ønsker å ha sex, det er bare så frustrerende når dama erter opp til det(råklining og tjafsnig). Men når dette skjer så blir eg hverken sur, avvisende, tydelig irritert eller stopper hele greia, men kan gjerne fortsette og la dama føre ting videre. hehe, vel. er virkelig "målet" med kvelden å få pult? jeg er jente selv, og jeg kan godt treffe en kjekk kar på byen, rote litt med ham der.. bli med han hjem, og legge meg inntil han for å sove.. det er ikke automatisk sex som står i mitt hode når jeg blir med han hjem! (og heldigvis har jeg bare truffet gutter som faktisk respekterer det sånn nogenlunde) i tillegg er sex faktisk litt "big deal". jeg har ingenting imot tilfeldig sex, men det er ikke slik at jeg kan tenke meg å ha sex med alle jeg kan tenke meg og flørte litt med. 9099342[/snapback] Her igjen, dersom eg treffer ei dame på byen(eller type for den del ), så kan vi godt flørte, prate, småkose litt før vi evnt går til hvert vårt. Deretter kan vi kanskje fortsette der vi slapp en annen dag. Alle møter er jo forskjellige. Men det eg har problemer med er nå småflørtingen/flørtingen går over til skikkelig grafsing, når alle bevegelser og signaler sier sex, og man da blir med vedkommende hjem og sier "stopp". DET synes eg er frustrerende. For å ta ett kjapt eksempel, når man treffer ei dame som man koser med, og hun etterhvert begynner å massere junior utpå buksa, hva skal man tolke det til? Men igjen, som eg kanskje sier, så kan det være meg som har feil oppfattning av ting, eller er litt løs. Sex for tilfredstillelsens skyld mener eg ikke er noe big deal(dette er kanskje lettest for gutter å mene). Dette til tross, eg ligger ikke med gud og hverman som vekker junior, og eg går heller ikke ut kveld på kveld for å finne noen å ha sex med(selv om det kanskje høres slik ut?). i tillegg har jeg opplevd at jeg møtte en fyr som jeg fikk utrolig god kontakt med, han ble med hjem, vi hadde sex (alt var dødsbra mellom oss).. han ber om nr mitt når han går.. og jeg hører ikke mer fra ham. via felles bekjente får jeg senere vite at han syns jeg var løs som lå med ham første kvelden vi møttes.. jaha liksom.. 9099342[/snapback] Vel, dette hørtes utrolig kjipt ut. Men høres jo ut som han var litt tåpelig da. Men det høres jo ut her som om det er mer forskjell på individene enn kjønnene her. Og det er jo veldig bra, så har man jo mulighet for å finne likesinnede Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Vi gutter vet jo ikke alltid hva som er best for oss i det lengre løp da, spesielt ikke når vi tenker med feil hode, hehe... Om han fikk inntrykk av at dette var noe du gjorde med alle er det ikke rart han syns du var laus da.. Eller kanskje han mente noe annet med løs? Sånn fysisk.. Har vert borti det og, null friksjon = null fun.. men det vet du vel best selv.. haha. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 samme guest som rett over: hehe.. vel, hvordan han kan ha fått det inntrykket er for meg en gåte, jeg er ikke av de som "gjør mest sånn" - foranledningen her var at jeg følte vi virkelig fant tonen.. og løs på den andre måten er jeg definitivt ikke, hehe.. såpass kontroll har jeg men som nomore sier: han var nok bare tåpelig. Nomore: kan ikke litt .. seksuell flørting være nok da? litt pirring, uten at det blir "full pakke" med en gang? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Nomore: kan ikke litt .. seksuell flørting være nok da? litt pirring, uten at det blir "full pakke" med en gang? 9100484[/snapback] Jo, absolutt. Småflørting/flørting/erting kan være vel så bra, eller bedre, og for den del. Eg tenker mer på de situasjonene hvor en på en måte går over en "grense"... point of no return? Det værste tilfellet eg har hørt om var i fra ei veninne som hadde fått med seg en type hjem i fra byen. De låg og rota og klinte i senga hennes, nakne, da hun sa stopp. Hun innrømmet jo da at dette var stygt gjort, og at det hele var for å være bitchy. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Denne kunne kanskje passet like godt i uteliv kategorien, men tar den her i stede. Eg får hele tiden høre at gutter kun tenker på sex, mens jenter ikke gjør det. Dette har eg egentlig ikke tenkt så mye på, eller trodd på, da eg tror det er mye mer forskjell mellom person til person, enn mellom kjønn. Men nå har eg begynt å få tvil. Kanskje det stemmer at gutter tenker mer på sex en jenter? Grunnen min nye tvil, er et tilfelle tilbake for noen uker siden, hvor eg traff ei jente på fest som eg fikk god kontakt med. Vi klinte, danset, gravset og pratet før eg inviterte henne med hjem på narshspiel der. Når vi kom hjem fortsatte klininga og gravsinga der, men etter 15-20 minutt satte hun på nødbremsen og sa hun hadde "uka" si. Hva trodde hun egentlig eg inviterte henne med hjem for? Dette har skjedd en gang tidligere og. Begge disse har eg truffet i etterkant, og da har det vært sex i bildet, så det er ikke der "problemet" ligger. Naturligvis, vil ikke jenta ha sex pga mensen er det helt greit og forståelig fra min side, men hvorfor da "villede" meg med å ikke si noe? Eg kan godt rote og kline, og la det bli med det, men å få en slik beskjed etter 1-2 time med god kontakt og roting blir det nesten som et slag i trynet, føler eg. Hva er egentlig problemet her? Eg som er for lett på det det med sex/ons? Har eg bare vært "uheldig" med de eg har truffet og når eg har truffet de? Eller er det kanskje bare slik at det er stor forskjell her mellom kjønn? Hva sier jenter? Om du treffer en type på byen du tenner på, blir du da med hjem? 9087929[/snapback] Heisann! Wow, du har opplevd det vi pua's kaller "LMR", eller "Last minute resistance". Det er et instinkt som kicker inn hos kvinner irriterende ofte. Og det er mange måter å komme over dette på. Jeg har hørt "jeg har mensen" eller "jeg har type" eller "jeg bare kan ikke" flere ganger, og det er i 90% av tilfellene bare BS... Og ja, Kvinner er like glad i sex som menn. Om ikke mer glad i det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå