Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Bluebird stoppet helt umotivert (?)

Anbefalte innlegg

Hei, skulle kjøre på jobb i dag, da min kjære Bluebird "døde" i en rundkjøring. Motoren stoppet uten videre, ingen varsellamper på dashbordet eller noe forvarsel.

Når jeg i ettertid vrir tenningsnøkkelen til på så lyser kun varsellampa for olje, ingen av de andre. Og når jeg prøver å starte kommer det bare raske klikkelyder fra starteren. Høres ut som lyden kanskje kommer fra et relé ??

Har strøm ellers, radio, varmeapparat, blinklys osv.

Noen som har forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper registerreim. Litt mystisk at ikke starteren klarer å dreie motoren. Dette kan komme seg av at du har motortypen som ødelegger ventilene når registerreimen ryker.

Dersom du poster litt mer info, så er det helt sikker noen sjeler som vet akkurat dette. Post modell, diesel/ bensin osv.

Lenke til kommentar

Mener og tro at bluebird ikke butter hvis reg.reima ryker. Har vært borti 2 som har ryki før og de har overlevd, men skal ikke garantere noen ting.

Høres mer ut som om du har en el.feil. siden ikke ladelampa lyser med tenning på og det klikker i starteren. Mulig dynamoen har overlada og kokt batteriet eller noe sånt. Kanskje bare så enkelt som at en jordingskabel har fått nok.

Prøvd med startkabler?

Lenke til kommentar

Takker for svar. For det første tror jeg ikke det er reg.reima, den røk i fjorsommer (ble skiftet i august). Og ja, motoren berga, en skeiv ventil som ble bytta (samt toppakning, planing av topp etc. :) ), men starteren dro rundt den gangen. Bilen er en 2.0 bensin, er litt enig med Mekker´n, virker som om det er noe elektrisk, passa bare så dårlig med verkstedopphold akkurat nå, men ettersom min fast "mekker" er på ferie, må jeg antakelig bare krype til korset og dra den til et verksted.... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...