meeeps Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg spurte min venn fra Kristiansund, og han visste ikke også En sjelden gang ser jeg 'hit', og noen ganger ser jeg 'her'..når skulle jeg skrive dem? (unnskyld, tritrans er ikke online og jeg har ingen andre ordbok - flere norske kattunger døde etter denne meldingen var skrevet jeg skulle slette den nå :/ ) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg spurte min venn fra Kristiansund, og han visste ikke også En sjelden gang ser jeg 'hit', og noen ganger ser jeg 'her'..når skulle jeg skrive dem? 9087626[/snapback] Eksempel: Jeg er her. Du kan ikke komme hit. Her: Stedsangivelse. Hit: Retningsangivelse Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Men på dialekt brukes ofte "her" i stedet for "hit", iallefall i Stavanger Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hit Her Det heter forresten «han visste ikke heller», ikke «han visste ikke også». Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå