Gå til innhold

PCen blir fort veldig varm.

Anbefalte innlegg

Har hatt PCen min i over 2år nå. En Samsung Fujitsu Scaleo X med 3.6Ghz, 3k Ram (1k oppgradert), AtiX800xt og Windows XP.

Nå nylig har det desverre skjedd at PCen fort blir veldig varm. "Speedfan" regner ut at den kan komme opp til 70-80 grader midt inni et spill og noen ganger er den så varm at PCen selv begynner å lage pipelyder for å advare meg om at den er varm.

Jeg tror derfor viftene begynner å bli litt gamle og slitt så jeg tenke å investere litt penger til å oppgradere viftene, desverre har jeg ikke peiling på hva jeg skal se etter.

Så jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe med med ideer på hva jeg burde investere i for å få et bedre nedkjøingssystem til PCen.

CPU? Vifte? Grafikkort?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sikkert støvete kjøleribber som er problemet. Kan hende det er en dårlig vifte, men det tviler eg på.

Eneste måten å fikse det på er å demontere kjøleren og gjøre den rein igjen. Å bytte til en bedre vifte samtidig er uansett en god ide.

Lenke til kommentar
Da hadde jeg vurdert ny CPU kjøler, men om den var kjøligere før hadde jeg først brukt blåser og blåst bort støv.

Om du mister garantien på PCen dersom du åpner den får du vel sende den inn, levere den inn etc.

9087648[/snapback]

Mister ikke garanti av å åpne maskinen.

@Trådstarter, det heter bare Fujitsu Siemens, ikke Samsung foran =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...