Gå til innhold

Lage "musikkvideo"; Enkelt?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg spiller gitar, også har jeg et webcam.. og jeg har litt lyst til å lage en bitteliten musikkvideo..

Jeg kommer til å spille inn det som skal høres over på en .mp3 -fil, som da vil spilles som audio-sporet, over da en liten videosnutt..

Regner kanskje med at å spille kun en enkelt audio-fil sammen med en enkelt video-fil er ganske lett.. men, jeg tenkte å gjøre noe mer "avansert"..

Planen er f.eks å spille inn Fade to Black av Metallica, hvor jeg spiller rytmegitar, sologitar, også spiller jeg det vokalisten synger på gitar. Noen ganger er det doble gitarer også..

Hva jeg ønsker er: Av og til hvis jeg kanskje ha flere "bilder" på skjermen samtidig, at man kan dele opp skjermen i 2, eller 4, f.eks.. og hver enkelt vindu viser noe forskjellig; en viser solo, enn rytme, en vokal, osv.. og å kanskje få til noen fade inn/ut effekter, og noen andre "video-effekter" som blur, eller noe annet..

Har egentlig 0 peiling på dette området, men, er dette vanskelig å få til? Trenger man noe superavansert program for å få dette til?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med et greit videoredigeringsprogram som har et vist reportoar av effekter. Det er ikke vanskelig hvis man ikke er redd for at det kasnkje får et vist amatørmessig preg over seg.

Men har du tenkt å filme med webkamera? Da håper jeg det er over 2mpx kamera det er snakk om? Og er ikke Metalica sånn mørkt og svart og sånn? Webcamera egner seg _ikke_ for mørke omgivelser. Du vil få en laber kvalitet på videoen :)

Lenke til kommentar

Har du noen forslag til videoredigeringsprogrammer? :)

Windows MovieMaker holder vel ikke? :ermm:

..når det gjelder "Mørkt og svart og sånn", så er ikke det planen.. jeg skal bare se meg selv spille.. blir liksom bare meg og meg og meg og meg på en stol med en gitar på gutterommet.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det å få flere filmsnutter (gitarer) til å vises i bildet er greit nok, men å få det hele riktig timingmessig er vel værre. For man bruker vel lyden i videoklippet. Så om man spiller inn et par gitarstemmer etterhverandre så blir det vel vanskelig å få synca det riktig når man skal mikse det sammen på pc'n?? (etter å ha 'captura' alle klippa til disk) Om noen forstår.

Endret av flowerpower
Lenke til kommentar

flowerpower; Japp!! :w00t: Akkurat sånn!! Tøft!!

Jeg tenkte at jeg skulle bruke Audacity (?) til å spille inn alt først, og så bare "spille oppå" etterpå, når jeg tar opp (og ikke ta NOE lyd derifra).

Det er vel mulig å få noen andre effekter der også sikkert, enn hva man så på dette klippet! Var i hvert fall helt i blinken til det jeg hadde tenkt selv! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...