Gå til innhold

E4400 + P5N-E SLI + OC = Sant?

Anbefalte innlegg

Har følgende oppsett til et muligens overklokket system:

ASUS P5N-E SLI

Intel Core 2 Duo E4400

Crucial kit - 2x1024 MB DDR2 PC6400 CL5

Hva er sjansen for at jeg, på fornuftig vis, får dette systemet opp under 3.0 GHz, uten å koste noe særlig ekstra på kjøling. La oss si Zalman CNPS9500 AT Ultra Quiet. Tatt i betraktning at jeg ikke innehar den erfaring som muligens trengs innen OC.

Henviser til OC-guiden for denne CPUen på legionhardware.com.

Og bare for å legge til; hvis det er noen som har erfaring med at det ikke går så godt med den nyeste BIOS-versjonen, well, let me know then!

Takker for alle kritiske responser! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Det systemet der gjør nok rundt 3 ghz +/- uten større problemer. Men intet er garantert. Er du uheldig stopper den rundt 2.8-2.9, men sannsynligvis gjør den noe over 3ghz uten altfor store volt økninger.

mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar

Håper jeg er heldig med CPU / begge kjerner :) Men, avventer kjøpet litt, da jeg, som ca 1000 andre, venter på den magiske datoen 22. juli. Hadde blitt fornøyd med 2.8 - 2.9. Hvis E6600 dropper nok, velger jeg sannsynligvis den fremfor E4400.

Hvis jeg skulle satse på et greit, "økonomisk" grafikk-kort til dette oppsettet, hva ville man komme borti da? X1950PRO? 7900GS? 8600GT? :hmm: Har veldig lite erfaring med PCI ekspress -kort.

Lenke til kommentar

Jeg og flere andre har vel litt "dårlig" erfaring med oc og E4400.Tendensen ser ut til å være at den klarer 3.0ghz ganske greit,men over vil den ha masse spenning,som gjør den meget varm.Kjøp cpu med minst 1066mhz fsb eller 1333fsb som er rett rundt hjørnet.

Jeg vil råde deg til å vente noen dager for å se hva prisene havner på etter priskuttet.Det kan være at du for noen kroner mer vil få en cpu som har mye bedre potensiale til å klokke.

Lenke til kommentar
Håper jeg er heldig med CPU / begge kjerner :) Men, avventer kjøpet litt, da jeg, som ca 1000 andre, venter på den magiske datoen 22. juli. Hadde blitt fornøyd med 2.8 - 2.9. Hvis E6600 dropper nok, velger jeg sannsynligvis den fremfor E4400.

Hvis jeg skulle satse på et greit, "økonomisk" grafikk-kort til dette oppsettet, hva ville man komme borti da? X1950PRO? 7900GS? 8600GT?  :hmm:  Har veldig lite erfaring med PCI ekspress -kort.

9093617[/snapback]

Kommer helt an på.. Dersom du ikke skal ha DX10 støtte, gir nok x1950Pro og x1950XT mest ytelse for pengene..

Lenke til kommentar
Har samma prosessoren.. Er oppe i 3 ghz stabilt..

9107109[/snapback]

Hvilken kjøling har du på oppsettet ditt?

9112398[/snapback]

Den big typhoon.. Big typhoon 120 vx.. Ligger på runt 25 grader idle og 30-35 load..

45 full load eller orthos..

Lenke til kommentar
Har samma prosessoren.. Er oppe i 3 ghz stabilt..

9107109[/snapback]

Hvilken kjøling har du på oppsettet ditt?

9112398[/snapback]

Den big typhoon.. Big typhoon 120 vx.. Ligger på runt 25 grader idle og 30-35 load..

45 full load eller orthos..

9113454[/snapback]

25grader idle midt på sommern? høres mistenkelig lavt ut spør du meg.

temp er ikke så farlig, så lenge den er stabil og ikke kritisk høy er det ingen fare.

40 eller 50 grader load utgjør ingen forskjell i ytelse/stabilitet.

Lenke til kommentar
Har følgende oppsett til et muligens overklokket system:

ASUS P5N-E SLI

Intel Core 2 Duo E4400

Crucial kit - 2x1024 MB DDR2 PC6400 CL5

9087581[/snapback]

Kjører på det samme oppsettet selv, og kjører stabilt på 3.0 GHz med standard kjøleren uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...