Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Militærnekting i utlandet.

donrosa2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør høre med fastlegen om det er trygt å gjøre sånt med hjertet ditt..

Jeg kastet bort 10 mnd i nord. Feiet oppstillingsplassen og satte opp telt. What a waste! Tapte minst 400k på det året, samt 1 års relevant arbeidserfaring, da jeg hadde høyere ambisjoner enn å sette opp telt og feie asfalt..

Lenke til kommentar

Militæret er jo også alt ettersom kva du gjer det til sjølv. Har du søkt om utsettelse på grunn av skulegang eller fritak på grunn av helsemessige årsaker?

Dersom du ikkje har gjort det, så har du faktisk sjølv laga større problem for deg sjølv enn det som er nødvendig. Dei fleste eg kjenner har fått fritak til å fullføre 3-årig Bachelor, tok sjølv et år på folkehøgskule før eg gjekk i militæret, og eg har kameratar som har blitt fritatt for alt frå senskader etter bilulykke til migrene.

Det er jo ofte heller ikkje det største problemet å bli dimmitert under innrulleringa, dersom det faktisk er noko som feilar deg. Dersom du kan påvise alvorlig sjukdom, eller noko som kan påvirke tjenesten i negativ grad, så vil legen mest sannsynlig sende deg heim. Men då må du passe på å vere såpass overbevisande, og helst ha bevis, sånn at du ikkje blir sett på som ein av dei andre tullingane som gjer alt for å sleppe.

Men som sagt så er militærtjenesten mykje opp til kva ein gjer det til sjølv. Det går an å ha en kjedelig tjeneste, men ha eit fint år uansett.. Og dersom du skal inn i Juli, så er du iallefall sikker på å vere ferdig til neste skuleår. Det er mykje verre med dei som går eit halvt år før militæret og eit halvt år etter fordi dei ikkje har ein skuleplass å gå til i mellomtida.

Lenke til kommentar

:no:

Hva er problemet med militære? Tenk.. Det er et sted du vil få kjempe gode venner, kjempe gode minner. Kanskje du ikke blir sett på som ei pusle? ;)

Men, for å slippe unna militære kan du likesågodt si at du har sterke problemer med folk som roper til deg, at du F.eks blir helt rabiat av skriking. Tror de deg ikke, flyr du bare på første man som roper til deg i militære. *vips* du er hjemme =).

Men tenk minnene i militære da! ^^,

Lenke til kommentar
:no:

Hva er problemet med militære? Tenk.. Det er et sted du vil få kjempe gode venner, kjempe gode minner. Kanskje du ikke blir sett på som ei pusle? ;)

Men, for å slippe unna militære kan du likesågodt si at du har sterke problemer med folk som roper til deg, at du F.eks blir helt rabiat av skriking. Tror de deg ikke, flyr du bare på første man som roper til deg i militære. *vips* du er hjemme =).

Men tenk minnene i militære da! ^^,

9105447[/snapback]

Militæret er ikke som det en gang var, fåtalet av norsk ungdom kommer inn i dag..

Mange unge er rett og slett ubrukelige, jeg hadde skammet meg om jeg ikke kom inn;)

Lenke til kommentar
Tapte minst 400k på det året, samt 1 års relevant arbeidserfaring, da jeg hadde høyere ambisjoner enn å sette opp telt og feie asfalt..

9087978[/snapback]

Hvilken jobb hadde du, når du måtte inn i militæret?

Mange unge er rett og slett ubrukelige, jeg hadde skammet meg om jeg ikke kom inn;)

Synes det er litt drøyt å kalle alle som ikke kommer inn i militæret, for ubrukelige men.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Bestekompisen min ville gjerne inn i militæret og jobbe i Afghanistan men ble nektet siden han hadde en tarmsykdom. Har ble nærmest deprimert pga dette. Er han ubrukelig? Bør han skamme seg?

Kvalitetsnivået på postene dine reflekterer en tankegang man finner i din aldersgruppe. Du minger her med eldre og mer livsefaren mennesker. Ikke drit deg ut med flåsete kommentarer. Det går faktisk an å formulere det du mener på en helt annen, respektert måte. Det du skriver er nærmest flamebait. Trå varsom.

Ps: Jeg VILLE ikke i militæret fordi jeg ønsket å gjøre ferdig studiene mine. Jeg hadde uansett ikke kommet inn grunnet kronisk sykdom. Er jeg også ubrukelig og bør skamme meg? :nei:

Lenke til kommentar
Bestekompisen min ville gjerne inn i militæret og jobbe i Afghanistan men ble nektet siden han hadde en tarmsykdom. Har ble nærmest deprimert pga dette. Er han ubrukelig? Bør han skamme seg?

Kvalitetsnivået på postene dine reflekterer en tankegang man finner i din aldersgruppe. Du minger her med eldre og mer livsefaren mennesker. Ikke drit deg ut med flåsete kommentarer. Det går faktisk an å formulere det du mener på en helt annen, respektert måte. Det du skriver er nærmest flamebait. Trå varsom.

Ps: Jeg VILLE ikke i militæret fordi jeg ønsket å gjøre ferdig studiene mine. Jeg hadde uansett ikke kommet inn grunnet kronisk sykdom. Er jeg også ubrukelig og bør skamme meg? :nei:

9112287[/snapback]

Beklager, jeg gikk nokk ganske langt over grensen der, det var ikke lurt av meg :cry:

Jeg mener ikke att du som har en kronisk sykdom er ubrukelig, eller samme hvilken sykdom eller plager man har..

Men jeg mener att norsk ungdom bare blir latere og latere..

Dette pågrunn av lite mosjon og dårlig kosthold, det var det jeg mente da jeg skrev den ganske lite gjennomtenkte utalelsen..

Beklager dypt om jeg tråkket noen på tærne, det var svert dumt av meg :no:

-

Egentlig skrev jeg de noe krenkende utalelsene til diverse forumbrukere som hadde planer om og lure seg unna millitæret, nokk en gang.. Beklager:(

Endret av Sigggen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
innkalt til 12 mnd oppi nord.

9087522[/snapback]

Jeg var 12 mnd oppi nord (Garnisonen i Porsanger) og det var ikke så moro nei. Mye slit. Men det tar slutt en dag og i ettertid så tenker jeg at det gjorde meg jo godt!

Lenke til kommentar
innkalt til 12 mnd oppi nord.

9087522[/snapback]

Jeg var 12 mnd oppi nord (Garnisonen i Porsanger) og det var ikke så moro nei. Mye slit. Men det tar slutt en dag og i ettertid så tenker jeg at det gjorde meg jo godt!

9112402[/snapback]

Hei, på vilken måte gjorde de kalle vintermånedene deg noe godt? :)

Lenke til kommentar
Hva skjer om man drar til utlandet, langt pokkerivold for å slippe unna militærtjenesten?

Kommer de og henter deg, eller venter de på at du eventuelt kommer tilbake igjen før de reiser sak?

9087480[/snapback]

Du bør nok finne et land som ikke har utleveringsavtale med Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...