Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Militærnekting i utlandet.

donrosa2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir tatt ut tiltale, også blir du sikkert arrestert med engang du kommer tilbake til landet.

Kjipt, men sånn er det.

Dette systemet vi har ble faktisk dømt til å være dårlig betalt ulovlig tvangsarbeid.

Ergo, skaffer du deg en advokat kan du sikkert dra saken helt til menneskrettsdomstolen i Haag.

Lenke til kommentar
Gjelder dette lån og? Hvis man låner en svær haug med penger og drar utenlands for aldri å komme tilbake, kan de da gjøre noe?

9087490[/snapback]

Hvis du ikke lengre er norsk statsborger kan det umulig være noe problem?

Jeg viste ikke att det var så kringlete med militæret her til lands..

Lenke til kommentar

Er liksom ikke at jeg har noe imot militæret, men at de skal tvinge meg inn gjør det hele udelikat, og det føles som om jeg må sette hele livet og alle planene mine på pausemodus et helt år, mens jeg sitter og fryser langt oppi nordnorge.

Hva skjer om jeg ikke leverer den lappen jeg må svare på. Militærpolitiet ringte og etterlyste, og sa "best for deg". Hva kan de gjøre? Fengsel for unnlatt svar på brev? xD

Lenke til kommentar

Det er fire ting som ikke kan direkte motbevises.

#Psykiske grunner.

#Nakke.

#Rygg.

#Migrene.

Kjør løpet ut med fastlegen, så kan du kanskje klare å vri deg unna.

Kommer de på døra er det for å dra deg med til endten sesjonen selv, eller... til tjeneste.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Buhu, tenk alle planene mine, tenk alle spillene jeg ikke får bruke så mye, tenk all den colaen jeg ikke kan drikke.

Kommer de på døra, tror jeg ikke du er særlig høy i hatten, er ikke bare et papir som skal underskrives da. Da putter de deg inni en varebil med gitter forran vinduene.

Uansett, hvis du virkelig ikke vil inn i militæret, kommer du ikke inn heller.

Lenke til kommentar

Saken er at jeg er innkalt til den 14, og er sykemeldt av legen i alle fall frem til den 12, for da skal jeg på videre kontroll den 13. Jeg har hatt en alvorlig betennelse i hjertet. Er det egentlig noen sjanse for at de kommer til å si "joda, du skal avtjene verneplikten" da?

Lenke til kommentar
innkalt til 12 mnd oppi nord.

9087522[/snapback]

Kjipt.

Men se på det sånn da, har du jobb så har du rett på jobben når du kommer tilbake.

Du har også rett på skoleplassen din, ved f.eks universitetet.

Så det er jo ikke så gale da, har du kjæreste kan jeg forstå deg tough.

Lenke til kommentar

Hvis du har hatt en alvorlig betennelse i hjertet, og er sykemeldt iallefall frem til den 12, så tror jeg du får slippe militærtjenesten gitt.

Jeg fikk brev om at jeg ikke kom til å få være med, med mindre det ble krig i Norge. "Untatt fra tjeneste i fredstid" står det så fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...