Gå til innhold

Trenger nytt lydkort...

Anbefalte innlegg

Det innebygde lydkortet i hket gir så mye støy at jeg virkelig trenger nytt lydkort nå... Jeg har ikke veldig høye krav, men skurring og knitring gjør meg gal :p . Lydkortet brukes mye til spilling, men også en del musikk og film. Foreløpig bruker jeg bare vanlig jack-kabel til en relativt gammel forsterker, men det er vel fordel med 5.1/7.1 støtte samt noe digitale utganger (jeg har null peiling her). Har dere noen gode forslag? Jeg tenkte å ikke bruke mer enn max 600-700 kr...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke mye liv her nei...

Jeg lånte et x-fi xtreme music av en kamerat, og lyden ble utrolig mye bedre. Så nå har jeg lyst på et x-fi kort selv :p

Er det noen store problemer med det kortet her? https://prisguiden.no/product.php?product_id=56443

Noen som har erfaring med det?

Jeg har i hvert fall ikke opplevd noen problemer med xtreme music så langt :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Har samme problemet selv. Skurrer uansett av det integrerte lydkortet. Personlig tenker jeg på et Creative X-fi Xmod, siden det er driverløst og jeg skal bare ha 2.1 lyd. X-fi-kortene skal være ganske gode, så jeg tviler på at du kommer til angre. Det er flere som ikke liker driveren til kortet, men det er jo en smakssak. Hvis du skal bruke lydkortet til lydproduksjon og lignende finnes det bedre alternativer men tror Creative har forbedret seg på dette område også.

Det jeg liker med Creative sine kort er at de har CMS-3D, dette gjør at du får virtuell surround. Det vil si at selv om du bare har to høytalere kan lydkortet få det til å virke som det er surround, eller hvis du har surround kan den få det til å bli "enda mer" surround. På X-fi kortene er det mulig å justere hvor mye CMS-3D du skal ha.

Når det kommer til digitale lydutganger er jeg helt blank :p

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke opplevd noen problemer med xtreme music jeg låner, så jeg er fornøyd med det. Dessverre ser det ikke ut til at noen har det på lager, så det blir nok fatal1ty for meg :)

Btw, jeg bruker bare 2.1 lyd jeg også, men forskjellen er likevel veldig stor fra det integrerte.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt ikke opplevd noen problemer med xtreme music jeg låner, så jeg er fornøyd med det. Dessverre ser det ikke ut til at noen har det på lager, så det blir nok fatal1ty for meg :)

Btw, jeg bruker bare 2.1 lyd jeg også, men forskjellen er likevel veldig stor fra det integrerte.

9118526[/snapback]

Det håper jeg, mitt suser og støyer hele tiden :p

Har du mulighet til å prøve å CMS-3D, jeg har hørt at denne funskjonen skal være veldig god.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

9118526[/snapback]

Det håper jeg, mitt suser og støyer hele tiden :p

Har du mulighet til å prøve å CMS-3D, jeg har hørt at denne funskjonen skal være veldig god.

9120042[/snapback]

Det er noe som kalles CMSS-3D ja, men personlig merker jeg ikke stort til det. Jeg trenger nok en bedre forsterker og høytalere :p . Nå er derimot X-FI Xtreme Music på lager, så da bestiller jeg nok det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...