Gå til innhold

Intel E6850 lansering

ar

Anbefalte innlegg

Tror nok E6750 er et knallkjøp for de som har et litt strammere budsjett. For de med litt mer penger for tiden er jo også E6850 et bra kjøp.

Tror jeg satser på E6750 og heller legger på 2gig ram :)

Dere får si ifra i denne topicen når en nettbutikk har fått den inn, for jeg vil helst unngå å vente på en 2. leveranse :cry:

9099483[/snapback]

hvis det er slik at du sitter og vibrerer :) ja da bør du bestille nå, så har du cpu i hus om ca 1 uke.....

helt klart enig i det du sier om E6850 vs E7650, er latterlig enkelt og klokke C2D systemer. men vær obs på at det er da snakk om multiplier på 8 i stedet for 9 så setter litt mere krav til HK og minne for de aller høyeste klokk. men skal du bare runde 3ghz er jo 800mhz bra nok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen god grunn til IKKE Slakte datan jeg har og kjøpe en E6850, ASRock 4CoreDual-VSTA, Vista Premium 64 bit OEM, totalt: 3695+frakt?

(Blir da 2GB DDR ram + X800XT PE i tillegg til nye HW)

Har ikke kjøpt data på 4-5 år, min trofast XP2500+@3200+ har holdt tritt til nå så aner ikke om dette er en fornuftig deloppgradering?

P.s. beklager om dette ble for offtopic, men har vel "litt" med hvilke følger/muligheter denne lanseringen medfører for forbrukerne?

Lenke til kommentar
Noen god grunn til IKKE Slakte datan jeg har og kjøpe en E6850, ASRock 4CoreDual-VSTA, Vista Premium 64 bit OEM, totalt: 3695+frakt?

Har ikke kjøpt data på 4-5 år, min trofast XP2500+@3200+ har holdt tritt til nå så aner ikke om dette er en fornuftig deloppgradering?

P.s. beklager om dette ble for offtopic, men har vel "litt" med hvilke følger/muligheter denne lanseringen medfører for forbrukerne?

9101875[/snapback]

Kan egentlig ikke komme på noen gode grunner for at du ikke skal brenne av 3695 kr nei.... eller.... nei! fortsatt ingen grunner :D

Lenke til kommentar

9101875[/snapback]

AsRock 4Core DualVSTA støtter ikke 1333 MHz FSB-prosessorer, ikke pr. idag iallefall. Du må i såfall velge en 1066 MHz FSB-prosessor.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
I gjennomsnitt kan det bli det samme.I mange tilfeller er en heldig,og kan tyne en 6750 lengre enn 6850.Det slår selvsagt begge veier.

E6850 har over 300 MHz høyere klokkefrekvens som standard. Gjennomsnittet vil IKKE bli det samme, men som sagt, det er nok ikke stor forskjell, for liten forskjell til å forsvare prisforskjellen for mange.

E6850 har dessuten åpen multiplier fra 6 til 9, som kan være verdt et par hundrelapper ekstra for noen. E6750 er vel låst til 8x?

En veldig god E6750 vil selvsagt klokke hundrevis av MHz lenger enn en veldig dårlig E6850.

Lenke til kommentar

9101875[/snapback]

AsRock 4Core DualVSTA støtter ikke 1333 MHz FSB-prosessorer, ikke pr. idag iallefall. Du må i såfall velge en 1066 MHz FSB-prosessor.

9102578[/snapback]

Vil i så fall Asus P5KC støtte 1333 MHz da?

Hvordan sjekker man det? Må man på produsentens hjemmeside kanskje? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Okei, det var flott å høre.

For å få en evt. E6750 opp i 4GHz (8*500), så må jeg jo ha et hovedkort som klarer 500fsb, og det er vel ikke noe alle klarer? Finnes det en side hvor man kan sjekke hvor mye ca. hovedkort klarer?

Er jammen mye man må ta stilling til når man setter sammen komponenter :blush:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

9101875[/snapback]

9102578[/snapback]

Ikke for å pirke men ble usikker, jeg MÅ vel ikke velge en 1066MHz FSB prosessor, funker vel med en 1333 og? bare på en lavere hastighet? Nytt HK minne etc kommer etterhvert, men jeg følte at denne deloppgraderingen var et godt første steg.. :hmm:

Lenke til kommentar
I gjennomsnitt kan det bli det samme.I mange tilfeller er en heldig,og kan tyne en 6750 lengre enn 6850.Det slår selvsagt begge veier.

E6850 har over 300 MHz høyere klokkefrekvens som standard. Gjennomsnittet vil IKKE bli det samme, men som sagt, det er nok ikke stor forskjell, for liten forskjell til å forsvare prisforskjellen for mange.
Jeg kan nå melde at overklokkingsresultatene til E6550 og 6750 foreløpig ikke er på langt nær like gode som E6850, når det gjelder frekvens, ikke prosentvis overklokking. 65 og 67 varierer mye, mens de fleste 68 jeg har sett er gode for 4 GHz stabilt med vannkjøling eller veldig god luftkjøling (ikke nødvendigvis med akseptabel load-temp med luft), og det rette hovedkortet. Dette er erfarne overklokkere, det er ikke sånn at hver og en av "mannen i gata" nødvendigvis vil få til dette, men 3,6-3,8 vil være mulig for de fleste.

Dette kan selvfølgelig endre seg over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...