Jonkybonky Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Har noen erfaringer med denne telefonen? Negativt eller positivt. Vurderer og kjøpe den, siden jeg synest den gir en god del for pegene, og passe mitt bruk. Men er det noen som har den som kan si litt hva slags inntrykk de har? Er den rask? Har ogå lest om to-tre stykker som har fått problemer med multimedia tasten. Er dette noe som flere plages av? På forhånd takk. Monica. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Lurer også litt på denne telefonen. Er det noen på forumet som har den, og som hadde orket og fortelle litt om intykket av telefonen? Har ikke noen butikker i nærheten der jeg kan teste ut telefonen, så det hadde vært flott! Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg bumper tråden din Jonkybonky. I et siste forsøk på å få svar! Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hallo! Nettopp anskaffet meg 6290, og førsteinntrykket er veldig bra! God skjerm, veldig rask, ser bra ut osv. Det jeg derimot ikke liker, og som kanskje er mer viktig for noen som skal kjøpe telefonen, er noen småting som jeg ikke skjønner at Nokia ikke har gjort noe med siden de første telefonene med T9 kom. Det er faktisk svært begrenset hvor mange egne ord man kan lagre i ordlisten. Med så mye minne tilgjengelig, jeg har 2GB minnekort og 50MB på telefonen (ok, dette er ikke så mye men det er trossalt tekst som skal lagres), synes jeg det er labert å ikke implementere en feature hvor man kan lagre ubegrenset med egne ord, og redigere de om man vil. En annen ting som er litt irriterende er at hvis man har flere nummer på en kontakt og skal sende melding til vedkommende, er det et ekstra tastetrykk for å nettopp si at du vil bruke nettopp _det_ nummeret (default), og ikke et husnummer som også ligger lagret der. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd, hadde SEk750i før, litt uvant de første dagene, men nå går alt som en drøm, og Symbian er et utrolig konfigurerbart OS! Håper dere fikk noen pekepinner, bare å spørre, så skal jeg svare på spørsmål! Lenke til kommentar
bodwin Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det er faktisk svært begrenset hvor mange egne ord man kan lagre i ordlisten. Med så mye minne tilgjengelig, jeg har 2GB minnekort og 50MB på telefonen (ok, dette er ikke så mye men det er trossalt tekst som skal lagres), synes jeg det er labert å ikke implementere en feature hvor man kan lagre ubegrenset med egne ord, og redigere de om man vil. Dette skjønner jeg ikke noe av. Jeg har ingen problemer med å legge til de ordene jeg ønsker. En annen ting som er litt irriterende er at hvis man har flere nummer på en kontakt og skal sende melding til vedkommende, er det et ekstra tastetrykk for å nettopp si at du vil bruke nettopp _det_ nummeret (default), og ikke et husnummer som også ligger lagret der. Hvis du lagrer flere nummer på et navn, (og du kan lagre drøssevis, inludert flere mobilnumre) må du bruke valget "standard" på menyen for å merke nummeret du vil bruke som default. Da vil samtaler og meldinger gå til standardnummeret hvis du ikke aktivt velger et annet. Den som ikke er vant med Symbian-telefoner må bruke en del tid på å lære seg alle de utallige funksjonene. Gjør man ikke det, bør man velge en telefon med et enklere OS. Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Nei og nei... Selvfølgelig kan jeg "lagre" så mange ord jeg vil, poenget er bare at de blir ikke lagret! Har måtte lagre samme ordet opptil flere ganger, og jeg har ikke hatt telefonen i en uke engang! Og uansett om man setter et nummer som default/standard så må man trykke en gang ekstra... Lenke til kommentar
bodwin Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Nei og nei... Selvfølgelig kan jeg "lagre" så mange ord jeg vil, poenget er bare at de blir ikke lagret! Har måtte lagre samme ordet opptil flere ganger, og jeg har ikke hatt telefonen i en uke engang![/sitat] Kan bare si at jeg ikke har noe problem med det. Og uansett om man setter et nummer som default/standard så må man trykke en gang ekstra... 9118126[/snapback] Nei, du må ikke det. Sorry, men sånn er det bare. Da funker det akkurat som om du kun har ett nummer på personen. Bare å trykke "send", så går det til standardnummeret. Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Vet ikke hvilken telefon eller OS du har, men på min 6290 krever det et ekstra tastetrykk om man har flere nummer lagret på en person...har prøvd alt nuh, og det er faktisk sånn... Hva med ordlagringen? Mener du fortsatt at man kan lagre ubegrenset med ord der og kanskje? EDIT: Fant et genialt program som nettopp gjør at det blir mye mindre tastetrykk for å sende melding Textquick. Er foreløpig bare beta, men programmet, slik jeg har forstått det, blir oppgradert rimelig ofte og det funker veldig bra til meg. Det har til og med historie over hvem du har sendt meldinger til (samme funksjon som på SE sine telefoner). Du finner det her: http://mind-flip.com/textquick/index.html Endret 22. juli 2007 av fiskum Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 En ting til anngående erfaringer er at batteritiden ikke er helt på topp...Mitt helt nye batteri holder maks 2 dager, men da selvfølgelig med mye trykking og fikling Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Takk til fiskum. En annen ting: Jeg kommer til å bruke denne telefonen som mp3 spiller. Derfor lurer jeg på om det er lett og betjene mp3 spilleren fra utsiden? Er jo bra med de navigeringstastene utenpå, men lar de deg skifte sang og justere volumet uten å måtte åpne telefonen? Og er det en form for "tastelås" på disse utvendige tastene? Lenke til kommentar
fiskum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 mp3-spilleren er fullt mulig å betjene fra utsiden. Selvfølgelig er det litt mindre funksjonalitet enn hvis man åpner den, men det er ikke noe problem. Angående tastelås, er jeg ikke sikker på om det finnes noe på telefonen faktsik men jeg vet det finnes uttallige nedlastbare program for dette.. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 mp3-spilleren er fullt mulig å betjene fra utsiden. Selvfølgelig er det litt mindre funksjonalitet enn hvis man åpner den, men det er ikke noe problem. Angående tastelås, er jeg ikke sikker på om det finnes noe på telefonen faktsik men jeg vet det finnes uttallige nedlastbare program for dette.. 9125834[/snapback] Ok, men da regner jeg med at det blir denne telefonen på meg. Kvaliteten ellers da? Er den godt sammenskrudd? Symbian er nytt for meg, så det blir vell en del prøving, men jeg tror det blir gøy. Lenke til kommentar
MP88 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har hatt 6290 i drøyt 2 mnd, og er utrolig fornøyd! Litt problemer med multimediatasten i begynnelsen, men det ordnet seg av seg selv! Veldig lettvint å styre mp3-spilleren fra utsiden, og knappene under skjermen kan også låses! Det eneste som er litt negativt er at mobilen kan være vanskelig å åpne med en hånd, og at kameralinsen ikke er beskyttet. Dessuten er det visst umulig å skru av kameralyden, noe som kan være litt irriterende noen ganger... Ellers synes jeg at telefonen er utrolig bra!! Løp og kjøp!! Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 ...og knappene under skjermen kan også låses. Takk for svar. Har du en link til et program som låser de utvendige tastene? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Har hatt 6290 i drøyt 2 mnd, og er utrolig fornøyd! Litt problemer med multimediatasten i begynnelsen, men det ordnet seg av seg selv! Veldig lettvint å styre mp3-spilleren fra utsiden, og knappene under skjermen kan også låses! Det eneste som er litt negativt er at mobilen kan være vanskelig å åpne med en hånd, og at kameralinsen ikke er beskyttet. Dessuten er det visst umulig å skru av kameralyden, noe som kan være litt irriterende noen ganger... Ellers synes jeg at telefonen er utrolig bra!! Løp og kjøp!! 9128034[/snapback] Hei Hva slags problemmer hadde du med den?Multimediaknappen på min sluttet å fungere,måtte slå av og på mob for at den skulle fungere igjen,det skjer flere ganger.har sendt den for andre gang p.g.a det. Endret 24. juli 2007 av smoker2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå