Gå til innhold

Brukt eller ny skjerm?

Anbefalte innlegg

Sitter og grubler hardt over hva slags skjerm jeg skal kjøpe meg. Tenkte ført og fremst på skjermer i prisklassen 2000-3500 kroner.

Sjekket litt rundt, og siden jeg er en Apple fan synes jeg den nye cinema skjermen fra apple er nydelig, men dog for dyr, så jeg fant en knapt tre år gammel 23" cinema studio skjerm(den tidligere modellen)

post-133818-1184623136_thumb.jpg

Denne skulle selgeren ha 2500,- for.

Men har også tenkt på risikoen ved å kjøpe brukt, men kan jo hende det er mulig at den er veldig bra. Noen som har erfaring med denne skjermen, og noen som har noe forslag til hva jeg bør gjøre/kjøpe? :hmm:

Kommer i hovedsak å bruke skjermen til fotoredigering, film, design...

Endret av Moggidoggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, brukt er jo greit, men da til en hyggelig pris også mener nå jeg... Husk at det har skjedd MYE på skjermfronten de siste årene...

9086626[/snapback]

Har sjekket også andre steder, og de er av den mening at denne er veldig lik de nåværende samsung skjermene. Noen kommentarer til det?

Og dessuten, så er det ingen dårlig pris for denne skjermen? Et godt kjøp?

Lenke til kommentar

tja... ikke de mest spreke specsa i dag, men den kostet nok en formue da den kom... Oppløsning kontra pris er vel det eneste jeg kan se som drar opp. Du trenger en omformer/ adapter for å kunne bruke den til pc da den bare har ADC utgang.

Jeg hadde nok vært litt skeptisk til baklyset også. Er en del fæle eksempler på endel av de eldre større skjermene.

Du burde prøvd å funnet ut hva slags paneltype som sitter der. TN/VA/IPS etc..

IPS paneler er klart å foretrekke til foto, grafikk mm i forhold til fargegjengivelse.

Lenke til kommentar
tja... ikke de mest spreke specsa i dag, men den kostet nok en formue da den kom... Oppløsning kontra pris er vel det eneste jeg kan se som drar opp. Du trenger en omformer/ adapter for å kunne bruke den til pc da den bare har ADC utgang.

Jeg hadde nok vært litt skeptisk til baklyset også. Er en del fæle eksempler på endel av de eldre større skjermene.

Du burde prøvd å funnet ut hva slags paneltype som sitter der. TN/VA/IPS etc..

IPS paneler er klart å foretrekke til foto, grafikk mm i forhold til fargegjengivelse.

9089293[/snapback]

Men si at jeg skulle ha en skjerm i prisklassen 2000-3500 kroner. Vil denne være et bra/greit kjøp istedenfor å handle en ny? Han kunne selge sin apple 23" for 2200,- :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...