Gå til innhold

nytt anlegg i båt


Anbefalte innlegg

Hei har så og si nesten bestilt meg nye høytalere og sub.

Det det er snakk om er 4 høytalere 350 w pr stk og en subwoofer på 600 w.

Jeg har en ipod og er ikke interessert i cd spiller bare sånn at jeg kobler ipoden til forsterker. Men, kan noen her inne sende en link eller noe til en forsterker som kan ta de høytalerene? og litt hjelp til ossen jeg kobler det opp.

 

(Er helt dust på elektronikk :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det det er snakk om er 4 høytalere 350 w pr stk og en subwoofer på 600 w.

Jeg har en ipod og er ikke interessert i cd spiller bare sånn at jeg kobler ipoden til forsterker.

9086346[/snapback]

Er det RMS Watt ? (350w og 600W) Eller er det maks watt?

Er lettest å foreslå en forsterker på RMS watt !

 

Hvordan koble ipod til forsterker vet jeg ikke, men om det er å få overgang fra ipoden til RCA (Sort og Hvit phono) er nok det enkleste måten.

Lenke til kommentar
Det det er snakk om er 4 høytalere 350 w pr stk og en subwoofer på 600 w.

Jeg har en ipod og er ikke interessert i cd spiller bare sånn at jeg kobler ipoden til forsterker.

9086346[/snapback]

Er det RMS Watt ? (350w og 600W) Eller er det maks watt?

Er lettest å foreslå en forsterker på RMS watt !

 

Hvordan koble ipod til forsterker vet jeg ikke, men om det er å få overgang fra ipoden til RCA (Sort og Hvit phono) er nok det enkleste måten.

9095798[/snapback]

 

jaja snakker ikkeom sånn spes for ipod bare sånn som man hadde brukt til en vanlig mp3

Lenke til kommentar

Skjønner, men det var bare en tanke i skallen min.

For husker fra disk-man tiden så var det sånn at man kunne plugge inn en "overgang" i 3.5mm jackpluggen som endte opp i RCA (sort og hvit phono) som man plugga i forsterkeren.

Men måtte da sette styrestrømen på forsterkern direkte i + , slik at den alltid stod på og eller evt sette på bryter på styrestrømlednignen som går til + , slik at man kunne slå forsterkeren på og av på det viset.

Lenke til kommentar
Skjønner, men det var bare en tanke i skallen min.

For husker fra disk-man tiden så var det sånn at man kunne plugge inn en "overgang" i 3.5mm jackpluggen som endte opp i RCA (sort og hvit phono) som man plugga i forsterkeren.

Men måtte da sette styrestrømen på forsterkern direkte i + , slik at den alltid stod på og eller evt sette på bryter på styrestrømlednignen som går til + , slik at man kunne slå forsterkeren på og av på det viset.

9100247[/snapback]

 

Noe sånt?

Lenke til kommentar

Stemmer, det var en slik jeg tenkte på ja.

(Jeg var å leta i den gamle esken med alt det rare i ;) og der fant jeg flere disk-man og en sånn kabel.)

 

Med en slik så kjøre den stereosignalet fra "avspiller" til en evt forsterker.

 

Tror du skal i denne gata på forsterker når det gjelder effekt (obs åpnes i IE eller firefox med iIE-tab)

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...843%20&cart_id=

Du må uansett ha 4kanals forsterker, og suben kobler du over i en såkalt amerikansk brokobling, over +/- på den ene kanalen til 2 av de 4 høytalerutgangene

 

Men trenger å vite RMS wattene på elementene dine for mere anbefaling.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...