Gå til innhold

Datt i bakken med en Nokia 6233 i lomma, ødelagt?

Anbefalte innlegg

heisan

I helgen var jeg på hytta vår, og hjalp til med noe bæring av gamle hvitevarer som skulle bæres opp til bilen.

Selvfølgelig hadde jeg mobilen min i lomma, da jeg skled på en stein. :hrm:

Først så datt jeg, og landet på en stein, også kom fryseren som jeg bar på, oppå meg igjen, med en stor fart, og traff da lomma hvor jeg pleier og ha mobilen. :ohmy:

Resultatet av det, var at mobilen døde. Ja, den døde momentant!! :no::thumbdown:

Eneste liv, er et lite "pip" når jeg setter inn laderen, og et lade-symbol på displayet. (skjermen lyser ikke opp, ser bare et batterisymbol øverst på den mørke skjermen, som normalt ville lyst opp når man plugger i laderen)

Så helt død kan den vel ikke være?? eller? :cry:

Har prøvd og holde "på" knappen inne lenge, uten noe respons.

Hvordan skal jeg få fram kontaktlisten min som er på den, og alt annet mulig som jeg hadde på den?

Kontaktlista kan være på 2 steder:

1. Internt minne i mobilen.

2. På det eksterne minnekortet som man putter i mobilen.

Hvis den er lagret på det eksterne kortet, kan det hende jeg er reddet.

men hvordan kan jeg få lest av det lille kortet? det er jo mindre enn lillefingeren min jo!

Finns det noen firmaer som ikke er for dyre som kan fikse dette for meg? og redde tapte verdier?

(JA, jeg vet jeg burde benyttet meg av "mobil-backup" fra Telenor. men trodde ikke det var nødvendig...)

Takker for all hjelp jeg kan få!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ville jeg ikke bært mobilen i lomma, selv om det er lettvindt:

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/06/28/401683.html

Er ingen ekspert, men hvis telefonlista er lagret på SIM-kortet kan du vel sette det inn i en ikke operatørlåst telefon og lese av eller overføre til din nye mobil ?

Om ikke annen råd kan du høre med dette firmaet fks http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?...ksern&x=30&y=14 - har bare hørt om det. Du bør be om en forhåndspris på jobben, men snakk med forhandler først.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

jeg har snakket med smartclub, og de har ingen avtale med noe mobilverksted. så den biten må jeg ordne selv.

Er det noen som har noen erfaringer med mobilverksteder?

Som kan anbefale noen?

(håper denne tråden ligger i riktig forum)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar
jeg har snakket med smartclub, og de har ingen avtale med noe mobilverksted. så den biten må jeg ordne selv.

Er det noen som har noen erfaringer med mobilverksteder?

Som kan anbefale noen?

(håper denne tråden ligger i riktig forum)

9110327[/snapback]

TKP i oslog og Mobilfiksern fikser telefoner i oslo ihvertfall, jeg vet at det er de to som har en sånn at avtale med "nokia club".

mobilfiksern er opp og ned...tkp har jeg ikke brukt men har hørt at de skal være ganske gode.

sim-kort telefonnr kan leses på andre telefoner, når du kjøpte mobilen så fikk du sannsynligvis med en SD-adapter med det "micro-SD" kortet ditt sånn at du kan bruke en vanlig SD-kortleser for å lese av det som er på minnekortet.

Lenke til kommentar

skal sjekke ut de to dere har foreslått.

Angående hvor tlf nr. er lagret, så valgte jeg på mobilen, fordi det ikke er så god plass på simkortet. ("bare" 100 på SIM, i forhold til 500 eller noe på mobilen (internt minne))

når det gjelder Adapter fra "micro-SD" til vanlig SD, så har jeg selvfølgelig rotet bort den. men klarer vel og fikse en ny en.

hehe.

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

har sjekket ut litt av hvert og har funnet en del verksteder som reparer mobilen for deg, også noen som har "drop in".

Men det står ikke et eneste sted noe om at de tar backup av det som er på mobilen fra før, er dette så vanlig rutine at det alltid blir gjort? evt. avtales på forhånd...?

kan man gå til slike verksteder og si at man bare skal ha en backup og ikke en reparasjon av telefonen?

Tror neppe jeg gidder og prøve og levere den inn for reparasjon, for dem finner vel ut at jeg har skadet den selv, og dermed må jeg betale 2-3000kr. (Selvom det bare er et år siden jeg kjøpte den...)

Da kjøper jeg heller en ny mobil. ;)

Lenke til kommentar
har sjekket ut litt av hvert og har funnet en del verksteder som reparer mobilen for deg, også noen som har "drop in".

Men det står ikke et eneste sted noe om at de tar backup av det som er på mobilen fra før, er dette så vanlig rutine at det alltid blir gjort? evt. avtales på forhånd...?

kan man gå til slike verksteder og si at man bare skal ha en backup og ikke en reparasjon av telefonen?

Tror neppe jeg gidder og prøve og levere den inn for reparasjon, for dem finner vel ut at jeg har skadet den selv, og dermed må jeg betale 2-3000kr. (Selvom det bare er et år siden jeg kjøpte den...)

Da kjøper jeg heller en ny mobil. ;)

9169251[/snapback]

du kan jo høre med nokia oxo da....men egentlig er det evt en reiseforsikring du har som kan dekke en sånn skade..er jo ikke akkurat selvforårsaket skade du har.

og du kan jo faktisk avtale med verksted om de skal fikse...eller bare kontrollere hvor mye det vil koste....

og de jeg har vært borti tar ikke backup..men det er nok noen som gjør det..men det må da bes om spesielt...og det kan fort koste litt ekstra.

men for å sjekke en mobil tar de ofte mellom 3-800 kr.

Lenke til kommentar

ok, skal sjekke ut litt i morra.

er kjedelig og begynne på jobb uten en mobil som funker. :wallbash:

Har et gammelt vrak av telefon (en av de første jeg fikk) som jeg bruker nå. men ingen telefon nr. på sim, så da ligger de på mobilen som ikke funker ;)

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...