NickFalk Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kan det være vanlige programmer også? Har ikke noen liste å gi deg. Vet FCP benytter Altivec og tror vel de fleste program kan dra nytte av dette (så lenge de blir programmert for dét). Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 har jeg selv egentlig ikke tenkt på...at den faktisk kan tape litt kraft ved å bruke sdram..men det er vel en grunn til at de ikke bruker ddr? Eventuelt om det faktisk ikke er nødvendig... Lenke til kommentar
larseko Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Litt off-topic:Jeg hadde nok personlig gått for 17" da mange filmer kommer i widescreen + det andre "småtteriet" som følger med (f.eks. 800Mbit firewire) Men 15.2-tommeren er vel også widescreen? Eller drømmer jeg bare nå? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Den er widescreen den også. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 har jeg selv egentlig ikke tenkt på...at den faktisk kan tape litt kraft ved å bruke sdram..men det er vel en grunn til at de ikke bruker ddr? Eventuelt om det faktisk ikke er nødvendig... Enten er det for å tyne mest mulig penger ut av markedet eller så er ikke teknologien god/billig nok ennå. Det tar også tid før de bærbare PC'ene er oppdatert med nyere cpu'er og RAM sammelinket med ferdig-PC'er ellers i markedet. Jeg var faktisk ganske nær å sette av penger til en Powerbook (det hender jeg får noen dyre innfall...), men da jeg så den hadde SDRAM ville jeg vente litt. Jeg bør vel helst ha prøvd MAC litt mer og ha et større behov først også. Men skal jeg ha bærbar, blir det uansett en MAC tenker jeg... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hei! Når busshastigheten ikke er så høy (100, 133MHz), har det ikke noe særllig å si om man bruker SD-RAM eller DDR-RAM. Det finnes andre viktigere ting, som for eksempel Cache. Et eksempel på dette er en sammenligning mellom Imac 800 og Powerbook 800. Powerbooken er omtrent 25% raskere enn iMacen fordi den har 1Mb L3 Cache. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 er jo rart om Apple har strupet en såpass rå cpu (siden de alltid krangler om adobe etc iforhold til x86) ved å bruke sdram. De har vel da målt at det man tjener ved å bytte til ddr sikkert er minimal. Ellers er de litt "dumme" i mine øyne Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 powerbook 17" og 12,1" har ddr ram. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Man må jo også høre på forbrukerne. Dessuten er det jo kanskje slik at maskinen blir mye bedre ved at man putter inn raskere RAM. Dette kan ikke jeg så mye om. Kanskje vi skal headhunte BBC(borre)? :-? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 finnes det ingen steder som viser benchmark av den nye med ddr kontra sdr? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 er det bare den nye 17" modellen som har bakgrunnsbelysning på tastene? Eller har 15,2" modellen dette også? Lenke til kommentar
macrules Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 15.2" har ikke dette. Dette er en nyhet som ble lansert nå med 17"-maskinen. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hva med 12"?? har den bakgrunnsbelysning? Den skjermen blir kanskje en smuuule liten. Den nye G4 maskina med 17" blir jo ikke sendt ut før i mars Jeg har skikkelig lyst på en...hmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå