mushrOOm Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Noen som vet om det finnes et program som kan eventuellt stoppe upload hastigheten og bruke den som download hastighet? Eller å sette upload hastigheten lavere og sånnt.. finnes det? Kan være et dumt spørsmål, men jeg spør forde, man vet aldri.. :-? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du kan ikke flytte upload-hastighet over til download-hastigheten nei. Men du kan av og til begrense upload-hastigheten i forskjellige programmer - f.eks. ftp-klienter, p2p-programmer osv. Men du kikker kanskje etter et traffic shaper program - ta en søk på forumet etter det. Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 ADSL er jo som kjent asymmetrisk, selv har jeg en 704/128-linje fra Telenor. Som sikkert flere har merket med fildelingsprogrammer, går det veldig dårlig med upload og download samtidig. Download-hastigheten faller betraktelig når båndbredden for upload brukes. Noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 det vil uansett gå til pakker ut til nettet, siden du må alltid sende en bekreftelse per pakke du mottar. Dette tar ca. 20% av linja di, og derfor vil du alltid oppleve at uploaden ligger rundt 1-2KB/s avhengig av trafikk. Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 men altså... jeg har Telenor ADSL 704/128... når jeg skal laste ned noe på fildelingsprogrammer så går hastigheten i 89kb/s.. men med en gang noen begynner å uploade fra meg så kan hastigheten gå helt ned til mellom 10-20 kb/s, og der blir den helt til uploaden er ferdig... ARG Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 hva slags program bruker du? Hvis du f.eks bruker Imesh, Winmx, dc++ osv.. er download hastighet bestemt fra den brukeren du laster ned fra. Og hvis vedkommende browser deg og begynner å laste ned fra pc'en din, vil da download hastigheten gå ned! Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hva jeg bruker er hemmelig, men... hva med sånn Traffic Shaping? Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
mushrOOm Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Ingen som vet ??? Dette er et utrolig kjedelig problem.. at uploaden skal bestemme download hastigheten.. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ingen som vet ??? Dette er et utrolig kjedelig problem.. at uploaden skal bestemme download hastigheten.. Jeg sliter med det samme på dc++... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 I DC++ kan du enable "use small send buffer" under settings: advanced. Det hjelper litt. Ellers så har jeg bare et skikkelig godt tips: Kjøp en bedre linje! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Dette er et utrolig kjedelig problem.. at uploaden skal bestemme download hastigheten.. Da må du kvitte deg med ADSL..... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 DU Super Controler http://www.homeqos.com Det fungerer riktignok bare på XP og 2000 men det funker bra , jeg har prøvd det selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå