kragh Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Har nylig kjøpt meg ny pc og er kjempefornøyd med den så langt, det eneste som irriterer meg er at CPU blir litt vel varm. Ligger riktignok idle på rundt 30C, men har ved flere anledninger kommet opp i 70C+ (i følge SpeedFan, og BIOS) ved casual gaming av f.eks. WoW. Har lest mye om at folk har varme-problemer med E6600, og tenkte det kunne være en god ide å ta steget fra boxed til ny kjøler. Har med stor interesse lest om Big Typhoon VX og tenker på å bestille denne kjøleren. Da må jeg også bestille kjølepasta, og spør jeg om anbefalinger regner jeg med at folk sier Arctic Silver 5 . Allikevel spør jeg om anbefaling både av kjøler og pasta. Jeg har følgende kabinett: Chieftec Dragon Har 3x 80mm vifter fremst i kabinettet samt 2x 80mm og 1x 92mm bake. Som man kan se av bildet er det 2 hull i siden av kabinettet som ligger mer eller mindre... over CPU'en. Vil Typhoon kunne dra ordentlig nytte av dette, og få nok luft? Og er plass et dilemma ? Nå ble dette en litt lang post men jeg har et siste spørsmål. Har forstått det slik at E6600 leveres med pastaen på boxed kjøleren, og at jeg dermed vil slippe å fjerne pasta fra CPU før montering? Vil jeg likevel trenge å rense CPU før jeg legger på ny pasta? Håper på svar! -Takk. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 min ligger på 40-50 med boxed..... sikker grunnet god kjøling ellers? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Min ligger på 50~ ved load. Se sig på config. Alle viftene ligger på 600RPM. Jeg er ikke helt fornøyd med støynivået på Zalmanen, så tror jeg skal bytte til Schylte Ninja+, jeg hadde Ninja på min P4 3.2GHz HT, holdt 30 grader ved LOAD og kutta nesten 20grader på HEATPIPED 6600GT =) Jeg hadde en SilenX "14"dB på Ninjaen, hørte den ikke selv med full hastighet.. Lenke til kommentar
kragh Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Ser at det kanskje kan være vanskelig å svare utfyllende på spørsmålene mine, det jeg lurer på er: Kjøpe Big Typhoon VX? Vil Typhoon dra nok luft i mitt kabinett? Vil det være nok plass? Vil jeg trenge å rense cpu for pasta? Hvilken pasta? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ang plass, må du nesten måle selv Anbefales å fjerne og legge på ny kjølepasta ja. Big Typhoon tar etter det jeg vet og hjelper på luftsirkulasjonen. Lenke til kommentar
kragh Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Anbefales å fjerne og legge på ny kjølepasta ja. 9090182[/snapback] Du sier med andre ord at det altså er pasta på selve CPU'en, ikke bare på boxed-kjøleren? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Den på kjøleren kan du jo bare glemme, tipper at kjøleren skal i søppelet anyway... Lenke til kommentar
kragh Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, er ikke spesielt entusiastisk med tanke på den kjøleren, bare lurte på om det vil sitte pasta-rester på CPU :!: Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, er ikke spesielt entusiastisk med tanke på den kjøleren, bare lurte på om det vil sitte pasta-rester på CPU :!: 9093769[/snapback] ¨ Ja det vil det =) Lenke til kommentar
kragh Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ja, er ikke spesielt entusiastisk med tanke på den kjøleren, bare lurte på om det vil sitte pasta-rester på CPU :!: 9093769[/snapback] ¨ Ja det vil det =) 9094069[/snapback] Takk for svar VX har jo en enorm vifte, og hullene i siden av kabinetett er kanskje..80x80mm store og er heller ikke helt nøyaktig over CPU, det er opplagt at intake-hullene ikke vil dekke viften, men jeg regner med at jeg vil få dratt inn nok luft allikevel. Det er slik at VX er selv-regulerende, sant? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Nja, de fleste HK har temp styring, dvs viften styres etter behov. Men tviler på at det er temp styring på viften i seg selv... Lenke til kommentar
kragh Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Nja, de fleste HK har temp styring, dvs viften styres etter behov. Men tviler på at det er temp styring på viften i seg selv... 9097411[/snapback] Da vet jeg det Og til slutt, det er vel realistisk at jeg som ikke har veldig mye peiling på hardware klarer å bytte ut kjøler og mekke pasta :!: ? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Da vet jeg det Og til slutt, det er vel realistisk at jeg som ikke har veldig mye peiling på hardware klarer å bytte ut kjøler og mekke pasta :!: ? 9101763[/snapback] Joda, bare pass på å være eletrisk utlada, og følg brukanvisningen som følger med. Lenke til kommentar
kragh Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Å ta på umalte partier av kabinettet mitt vil vel gjøre meg utladet? Takker for oppmerksomheten bIsk0p, skal få mekka kjøler i nærmeste framtid Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Bare ta på metal, da vil du ha samme elektrisk ladning som kabinettet =) EVt ha armlenke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå