steveak Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Går dette greit? Har et litt jalla HK som ikke er all verden, og pr. nå står det SDRAM i 1GB + 256MB brikker. Ikke optimalt, men det funker i hvertfall om ikke annet. Hovedkortet støtter gammal SDRAM eller DDR2 opptil PC5300 (står det på nettsidene til Asrock). Vil det merkes på ytelsen ved generell bruk, "snappiness" etc. ved evt. å legge inn DDR2 PC6400 (2x1024 i dualchannel). Synes PC'en er litt "sløv", det står i en Pentium Dual Core 840 2,8Ghz. Vet det ikke er Core2Duo men det bør duge til mitt bruk. Hovedkortet er et Asrock 775HDTV (ikke spør meg hvorfor det ble dette kortet, det bare ble sånn).. Noen tanker om dette anyone? (er blitt litt grønn på pc-utviklingen etter hvert...) Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Går dette greit? Har et litt jalla HK som ikke er all verden, og pr. nå står det SDRAM i 1GB + 256MB brikker. Ikke optimalt, men det funker i hvertfall om ikke annet. Hovedkortet støtter gammal SDRAM eller DDR2 opptil PC5300 (står det på nettsidene til Asrock). Vil det merkes på ytelsen ved generell bruk, "snappiness" etc. ved evt. å legge inn DDR2 PC6400 (2x1024 i dualchannel). Synes PC'en er litt "sløv", det står i en Pentium Dual Core 840 2,8Ghz. Vet det ikke er Core2Duo men det bør duge til mitt bruk. Hovedkortet er et Asrock 775HDTV (ikke spør meg hvorfor det ble dette kortet, det bare ble sånn).. Noen tanker om dette anyone? (er blitt litt grønn på pc-utviklingen etter hvert...) 9085802[/snapback] Litt ekstra ram gjør seg alltids. Du vil nok merke en liten boost på maskinen ved en oppgradering, spesielt hvid du kjører Vista(?). Ved å kjøpe 6400 ram så vil ramen klokkes ned til 5300, men da kan du kjøre en del strammere timings på ramen. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Hmmm. Bør vel hjelpe noe på, spesielt siden det står SDRAM i den, nærmere bestemt av denne typen : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=111293 Begynner vel å blitt litt yesterday de der? Går dette greit? Har et litt jalla HK som ikke er all verden, og pr. nå står det SDRAM i 1GB + 256MB brikker. Ikke optimalt, men det funker i hvertfall om ikke annet. Hovedkortet støtter gammal SDRAM eller DDR2 opptil PC5300 (står det på nettsidene til Asrock). Vil det merkes på ytelsen ved generell bruk, "snappiness" etc. ved evt. å legge inn DDR2 PC6400 (2x1024 i dualchannel). Synes PC'en er litt "sløv", det står i en Pentium Dual Core 840 2,8Ghz. Vet det ikke er Core2Duo men det bør duge til mitt bruk. Hovedkortet er et Asrock 775HDTV (ikke spør meg hvorfor det ble dette kortet, det bare ble sånn).. Noen tanker om dette anyone? (er blitt litt grønn på pc-utviklingen etter hvert...) 9085802[/snapback] Litt ekstra ram gjør seg alltids. Du vil nok merke en liten boost på maskinen ved en oppgradering, spesielt hvid du kjører Vista(?). Ved å kjøpe 6400 ram så vil ramen klokkes ned til 5300, men da kan du kjøre en del strammere timings på ramen. 9085913[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå