Gå til innhold

Noen spørsmål angående PSP og Homebrew

Dryzz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

greit, har lagt inn GTA nå, den begynte å loade save, skjermen ble svart, alt går/gikk som det skal, men så står det at skjermen skal bli lyseblå, og så restarte seg selv... dette har den ikke gjort, er det bare å starte GTA om igjen da?

Lenke til kommentar

2. Pakk ut og kjør programmet.

3. Velg foretrukket språk, les gjennom vilkår, velg stasjon for PSP, velg gjeldende firmware og kryss av at du har TA-082 kort om du har det.

4. Etter du har oppgradert til 3.03 (om du har under 3.03) Så skal du starte GTA for å patche firmware med HEN. Når PSP starter på nytt, gå til System Settings -> Version gå og sjekk om du har 3.03 HEN, om du har det, kan du gå videre. Hvis ikke så gjør du det igjen til du får 3.03 HEN.

Det var liksom ikk noe mellomsteg mellom 3 og 4 :p

Lenke til kommentar

Da driver den å oppdaterer nå :D

Noen som kunne tenkt seg å svare på dette i mens da? :p :

Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe, så ender opp med å poste enda et spørsmål :p

Har nå laget en EBOOT.PBP av det første crash badicoot spillet (å gode minner, min første opplevelse med sony :D ) utifra en .ccd fil, men den er 521 MB, er det noen måte å gjøre denne mindre?

Foreløpig har jeg bare et 2GB minnekort, kommer til å slite med plass etterhvert om alle spillene skal ta såpass med plass :S

Burde jeg evt kjøpe flere MSPD kort som jeg veklser mellom, alt ettersom hvilke programmer jeg har på de?

9089659[/snapback]

Lenke til kommentar

JESSDA!! Da var det gjort, da har jeg versjon 3.40 OE-A!

Utrolig hvor simpelt det egentlig er!

Er nok bare at folk er litt redde for å bricke, s det er usikre på valg, og derfor blir forvirret :p

Enkelt! :thumbup:

Takker AnaXyd og Uylum2 for hjelpen! Selv om det var lett, kunne jeg nok ikke gjort det uten dere :love:

Endret av Dryzz
Lenke til kommentar
Da driver den å oppdaterer nå  :D

Noen som kunne tenkt seg å svare på dette i mens da? :p :

Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe, så ender opp med å poste enda et spørsmål :p

Har nå laget en EBOOT.PBP av det første crash badicoot spillet (å gode minner, min første opplevelse med sony :D ) utifra en .ccd fil, men den er 521 MB, er det noen måte å gjøre denne mindre?

Foreløpig har jeg bare et 2GB minnekort, kommer til å slite med plass etterhvert om alle spillene skal ta såpass med plass :S

Burde jeg evt kjøpe flere MSPD kort som jeg veklser mellom, alt ettersom hvilke programmer jeg har på de?

9089659[/snapback]

9092279[/snapback]

Bra du fikk det til!

Jeg skal prøve å svare deg på spm:

Det er ingen mulighet for å gjøre den mindre. (Regner med at du har satt på compression i PopstationGUI til 9(dette står jo som default også))

Syntes det var rart at du fikk den så stor.. Og den første crash bandicooten? Hvor stor er image fila di da? Før du konverterer?

Min Crash Bandicoot: Warped tar omkring 160MB, ferdig komprimert til PSP'n!

Men, du kan ikke regne med å ha hundrevis av slike PSX spill på PSP'n. For de tar mye plass..! :)

Du kan jo også kjøpe flere MemoryStick's hvis du har råd til dette.. :)

EDIT: Bare hyggelig å hjelpe forresten! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Er forvirra nå -.- Har fulgt guiden til hvordan jeg får satt in PSX spillene mine på pspen, men de dukker ikke opp i Game menyen :S

Har satt eboote.pbp filen i MS.root->PSP->Game

Noen forslag?

Endret av Dryzz
Lenke til kommentar

De dukker ikke opp? Det var merkelig. Du har ikke renamet den eboot.pbp fila som Popstation programmet lager?

Også må du prøve noe: Gå inn i recovery modus(hold inne R-trigger mens du starter opp PSP'n)

Deretter finner du frem noe som heter kernel mode (eller lignende) som standard står denne på 3.40 på 3.40OE-A. Sett denne til 1.5.

Prøv på nytt! :D

Lenke til kommentar

Spillet heter EBOOT.PBP, det som er så merkelig :S Har fulgt guide til punkt å prikke, så jeg ser kke hva som er galt...

og Game Foler Homebrew (på Config i Recovery mode) står alt på 1.5, uten at jeg har rørt noe :S

Har også prøvd å sette inn en .cso fil i ISO mappen, og den ble vist på minnekortet, derimot når jeg skulle starte den fikk jeg ikke opp annet en PSP lgoen, etterfulgt av svartskjerm...

Til slutt frøs den svarte skjermen, og til og med etter restart var den der.. Kan tenke deg panikken jeg hadde :p Jeg deretter inn på recovery og snuste litt rundt på config settings, og fikk a den til å funke igjen :p

Spillet derimot har jeg fortsått ikke funnet noe ut av :S

Endret av Dryzz
Lenke til kommentar

Okay.. Den stod på 1.5 alt ja.. Jøss.. Det gjorde ikke min! :p

Det dukker ikke opp noe som helst i Game menyen altså? Da ligger den sannsynligvis feil.

Det skal ligge slik: ms0:/PSP/GAME/[navn på spill]/

- Altså, EBOOT.PBP fila kan ikke bare ligge i GAME mappa. Den må ligge i en mappe til. Kall gjerne mappen det spillet heter, for at du har litt system.. :) Men du kan også godt kalle den "adwefiu", "omghfifi" e.l

Jeg har kanskje glemt å nevne det siste i guiden... :nei:

EDIT: Da var det rettet i guiden.. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

PSX spillet er løst! :D

Så via config menyen i recovery at EBOOT.PBP filene skal kjøres gjennom en Boot mappe i Game mappen...

Altså: MS_root -> PSP -> Game -> LAG EGEN MAPPE: Boot -> EBOOT.PBP

Spillskjermen ble nokså liten derimot... Har lest at dette er det ikke noe å gjøre med, men skal jo bare være en svart stripe på nedre siden av skjermen, ikke hele veien rundt?

Skjermen er knapt på størrelse med to Sony Ericsson mobilskjermer :S

Lenke til kommentar

Hvis du trykker på "Home" når du spiller PSX spill, kommer det opp en meny, med diverse menyvalg. Her du blant annet bruke forskjellige skjermformater.. :) Prøv de ut, og finn den du liker best!

EDIT: Hehe.. :p Det var bare en liten glipp fra meg..! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...