Torjus Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg må formatere en laptop harddisk, men kan ikke gjøre det via laptopen. Hva gjør jeg da? Kan jeg koble den til vanlig stasjonær? Det er jo bare IDE bakpå harddisken, ikke strøm Endret 16. juli 2007 av Torjus Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du kan da jo formatere via laptoppen davel..! bare legge inn windows cd eller laste ned et formatering programm og boote opp det.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kanskje det ikke er cd-rom på laptopen? Men hvorfor kan du ikke formatere via laptopen? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Den vil ikke lese XP cd'n pga det ligger inne en korrupt xp versjon som gjør at XP installasjonen vil ikke starte Hvilket program kan jeg bruke? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Den vil ikke lese XP cd'n pga det ligger inne en korrupt xp versjon som gjør at XP installasjonen vil ikke starte Hvilket program kan jeg bruke? 9085461[/snapback] Får du starta pcn i det hele tatt? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Den vil ikke lese XP cd'n pga det ligger inne en korrupt xp versjon som gjør at XP installasjonen vil ikke starte Hvilket program kan jeg bruke? 9085461[/snapback] Får du starta pcn i det hele tatt? 9085478[/snapback] Jepp. Men når jeg prøver å starte installasjonen så skjer ingenting, ellers så begynner den på den korrupte installasjonen. Men det funker ikke pga cd-rommen er halvveis ødelagt. hmm Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Den vil ikke lese XP cd'n pga det ligger inne en korrupt xp versjon som gjør at XP installasjonen vil ikke starte Hvilket program kan jeg bruke? 9085461[/snapback] Får du starta pcn i det hele tatt? 9085478[/snapback] Jepp. Men når jeg prøver å starte installasjonen så skjer ingenting, ellers så begynner den på den korrupte installasjonen. Men det funker ikke pga cd-rommen er halvveis ødelagt. hmm 9085494[/snapback] Den forstod jeg ikke :S Er cd-rommen på laptopen ødelagt? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Den vil ikke lese XP cd'n pga det ligger inne en korrupt xp versjon som gjør at XP installasjonen vil ikke starte Hvilket program kan jeg bruke? 9085461[/snapback] Får du starta pcn i det hele tatt? 9085478[/snapback] Jepp. Men når jeg prøver å starte installasjonen så skjer ingenting, ellers så begynner den på den korrupte installasjonen. Men det funker ikke pga cd-rommen er halvveis ødelagt. hmm 9085494[/snapback] Den forstod jeg ikke :S Er cd-rommen på laptopen ødelagt? 9085502[/snapback] Sånn halvveis, men det er ikke det som er problemet nå Kan jeg bare stikke 2,5" harddisken rett på vanlig IDE kabel i den stasjonære eller? Lenke til kommentar
cybertrec Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Høres ut som Laptoppen ikke booter fra windows Xp cd'en, du bør sjekke bios instillingene og passe på at first boot device er cdrom. da skal den ikke bry seg om at du har en korrupt installasjon fra før. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Kan jeg bare stikke 2,5" harddisken rett på vanlig IDE kabel i den stasjonære eller? 9085519[/snapback] Nei. Det finnes riktignok adapter for 2.5" disker, men det hjelper deg ikke. Du må starte installasjonen i den PC'en du skal installere på. Så du trenger en CD-ROM som fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå