Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å åpne enkelte sider

Anbefalte innlegg

Hei.

I den siste tiden har jeg opplevd problemer med å åpne enkelte sider på Internett.

Jeg kan for eksempel ikke åpne sider som msn.com, vg.no, eller sider med adresse 80.91.37.* (aftenposten.no, finn.no, forbruker.no osv.).

Var i kontakt med Telenor for å høre om det var noe krøll med noen DNS-er eller liknende. De påsto feilen måtte ligge hos meg. Dette virket i utgangspunktet litt rart på meg, i og med at jeg har et nettverk med 3 pcer, alle med samme problemet. Disse PC-ene kjører ikke samme software, og en har et annet OS. (de to andre kjører Windows XP Home).

Uansett, de foreslo at jeg skulle forsøke å avinstallere Norton Internet Security (som jeg kjører på den ene maskinen). Det prøvde jeg uten hell. Jeg fjernet også alle andre brannmurer og antivirusprogrammer på alle maskinene uten hell. Deretter skrudde jeg av brannmuren i routeren, en Linksys WRT54G. Dette gav heller ikke noe resultat, så derfor gjenopprettet jeg fabrikkinnstillingene dens. Fortsatt like håpløst.

Når jeg forsøker å åpne en side som aftenposten.no (både i IE og FF), ser det tilsynelatende ut som om siden lastes. Nederst i venstre hjørne ståre det "Waiting for www.aftenposten.no...", men det skjer aldri noe.

Nå kommer det rare: Når jeg pinger aftenposten.no, skjer dette:

Pinger aftenposten.no [80.91.37.210] med 32 byte data:

Svar fra 80.91.37.210: byte=32 tid=10ms TTL=247
Svar fra 80.91.37.210: byte=32 tid=10ms TTL=247
Svar fra 80.91.37.210: byte=32 tid=9ms TTL=247
Svar fra 80.91.37.210: byte=32 tid=11ms TTL=247

Ping-statistikker for 80.91.37.210:
   Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
   minimum = 9ms, maksimum = 11ms, gjennomsnittlig = 10ms

Det ser jo helt greit ut, og kunne kanskje tyde på at det er DNS-en som er problemet. Men når jeg prøver å åpne 80.91.37.210 istendenfor aftenposten.no, får jeg denne beskjeden:

ERROR
The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the URL: http://80.91.37.210/

The following error was encountered:

* Access Denied.

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect. 

Your cache administrator is [email protected].
Generated Mon, 16 Jul 2007 18:46:12 GMT by aicache1.aftenposten.no (squid/2.5.STABLE13) 

Er det noen som har en ide om hva dette skyldes, og hva jeg kan prøve å gjøre?

Svar mottas med takk!

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar.

Sjekka host-fila, lå ikke noe spennende der, bare localhost-adressa.

Ja, jeg ville også tro det er Telenor som surrer, men har vært i kontakt med dem, og de sier de ikke kan finne noe galt, og at problemet må ligge hos meg. :hmm:

Edit: la7dfa-com: ok. Samme visa med VG sin adresse.

Endret av mhavgar
Lenke til kommentar
Både vg.no og 193.69.165.21 kommer opp her.  Aftenposten får jeg kun opp med aftenposten.no av en eller annen grunn...

Har NGT her så router nok ikke samme vei som deg.

9086409[/snapback]

Ok, merkelig. Da er det vel en feil hos telenor. Det at feilen oppstod tilsynelatende av seg selv støtter vel òg opp under den teorien. Har kjørt samme oppsett i årevis, og gjorde ingen endringer i tiden før problemet oppstod. - Den eneste forandringen jeg gjorde var å installere SPSS på èn PC, måneder før.

Du har ikke en anelse om hva det eventuelle problemet hos Telenor kan gå ut på?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Var mye Schibsted adresser der  :!:   De hadde jo en krangel om betaling gående.

9086779[/snapback]

Hehe, ja. Men burde ikke problemet i såfall anngå alle Telenors kunder, ikke bare meg?

Endret av mhavgar
Lenke til kommentar
har vært mye sånne problemer for telenor kunder.

men spørs og hvilken sentral du er koblet til inne mot oslo.

sikert en sentral som ikke har fått oppdatert routing tabel sin.

du kan jo bruke den jeg ga deg i privat msg i mens

9088078[/snapback]

Ok.

Takk skal du ha!, men nei takk :) Bruker bare en telenor-proxy så lenge, i èn browser.

Endret av mhavgar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...