Zaitan Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Etter å ha hatt en meget ustabil pc i lang tid, så endret jeg oppstarts harddisk og installerte XP på ny på den. Har slettet det meste fra den gamle harddisken, men tatt vare på de filene jeg mente var viktige. Bl. a. har jeg tatt vare på innboksen, da det er masse mail der som jeg må ta vare på. Problemet mitt er at når jeg nå skal kopiere innboksen over til den nye harddisken, så får jeg ikke aksess til mappa der innboksen ligger! Får "Access denied" når jeg prøver å åpne mappa. Det er tydeligvis bare den slettede brukeren min som har aksess til denne mappa... Er det noen som aner hvordan jeg skal kunne få tilgang til denne mappen? Gode tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Det er antageligvis fordi brukeren din ikke har administrator-status. Gå til Kontrollpanel->Brukerkontoer(User Accounts) og endre din brukers status til administrator. Prøv igjen når du har gjort dette, det kan funke! Lenke til kommentar
Green Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei! Dette trur eg ikkje har noko med XP å gjere. Eg opplevde dette sjølv ein gong då eg skulle re-installere windows. Eg kopierte den outlook-fila (som eg ikkje hugser kva heiter no... :oops: ) . Det eg skulle gjort var å gått på "exporter fil". Eg fekk alldri til å opne denne "mail-boxen", men det er mulig at det lar seg gjere, men eg er temmelig sikker på at det har ingen ting med XP å gjere. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 DU må gå inn på advanced settings, og velge noe som heter "Take ownership" elns... Da burde du få full tilgang. Må være admin så klart for å få til dette. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 først må du slå av use simple file sharing under folder optings så får du fram sikkerhets ting og tang :-) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Gå på folder options og skru av Simple Sharing. Klikk på mappa og velg Security. Advanced (tror jeg) og finn noe som heter Take Ownership Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå